ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Master Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstruční návrh pohonu kolejového elektrobusu

The design concept of the electric drive for rail-electrobus

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Mojžíš Jan
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Pohl Jiří
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technika
Study program
Strojní inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Defended
2017-09-06



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
dvounápravového vozidla ? kolejového elektrobusu. Zvolený typ pohonu je příčně orientovaný, s plně odpruženým pohonem s dutou kloubovou hřídelí. Jako zdroj energie jsou použity lithiové baterie, je použit synchronní motor s permanentními magnety a dvoustupňová čelní převodovka. Trakční výpočty byly provedeny na úsecích 2 a 3,5 km, což odpovídá rozmezí nejčastějších vzdáleností mezi zastávkami na regionálních tratích a byla vypočtena účinnost rekuperace. Tyto výpočty byly porovnány s hydromechanickým a hybridním pohonem. Smyslem této práce navrhnout možnost náhrady dosluhujících vozidel se spalovacím motorem kolejovými elektrobusy.
 
The aim of this thesis is concept design of electric drive of light two-axle rail vehicle ? battery electric railbus. Chosen drive type is traversely-mounted, with fully suspended quill drive. AS power supply are used lithium batteries, permanent magnet synchronous motor is used and two stage spur transmission. Traction calculations were done on track sections of 2 and 3,5 km, which corresponds with most common ranges between stations on regional tracks and efectivnes of recuperation was calculated. The purpose of this thesis is to suggest option of replacement of worn out vehicles with combustion engine with battery electric railbuses.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/73346
View/Open
PLNY_TEXT (11.15Mb)
POSUDEK (202.2Kb)
POSUDEK (370.3Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 12120 [456]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV