ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Department of Air Transport
  • Bachelor Theses - 16121
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pokročilé aspekty modelování zatížení RF pásma 1030/1090 MHz

Advanced Aspects of 1030/1090 MHz RF Band Load Simulation

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Lukeš Petr
Supervisor
Pleninger Stanislav
Opponent
Zach Martin
Field of study
Letecká doprava
Study program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Institutions assigning rank
ústav letecké dopravy
Defended
2017-09-18



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Cílem této bakalářské práce je tvorba nelineárního stochastického modelu zatížení radiofrekvenčního pásma 1030/1090 MHz zohledňujícího MSSR, XPDR, TCAS a ADS-B. Výsledný model umožňuje určit reinterrogation rate mezi libovolnou dvojicí radar-letadlo nebo letadlo-letadlo v jakékoli oblasti zájmu. Odvození modelu předchází specifikace chování XPDR a popis Dataflash aplikace. Tvorbu matematického modelu následuje jeho simulační implementace, kdy je prozkoumáno šíření nestability a je proveden výpočet reinterrogation rate pro 96 radarů v oblasti centrální Evropy.
 
The aim of this Bachelor Thesis is a development of a non-linear stochastic model of 1030/1090 MHz radiofrequency band load factoring in MSSR, XPDR, TCAS and ADS-B. The resulting model allows to determine reinterrogation rate between any radar-aircraft or aircraft-aircraft pair in arbitrary area of interest. The derivation of the model is preceded by a XPDR behaviour specification and a description of Dataflash application. The development of the mathematical model is followed by a simulation where the propagation of instability is examined and the reinterrogation rate for 96 radars in Central Europe region is calculated.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/72924
View/Open
PLNY_TEXT (19.52Mb)
PRILOHA (89.15Kb)
PRILOHA (10.67Mb)
POSUDEK (71.02Kb)
POSUDEK (628.3Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 16121 [554]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV