Zobrazit minimální záznam

The Measurement of the Patients´Satisfaction



dc.contributor.advisorBorovský Juraj
dc.contributor.authorJežková Nikol
dc.date.accessioned2017-07-09T12:52:09Z
dc.date.available2017-07-09T12:52:09Z
dc.date.issued2008-08-31
dc.identifierKOS-86804477505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/71137
dc.description.abstractZdraví člověka je jeho nejcennějším majetkem a pro společnost nejvyšší hodnotou jako předpoklad hospodářského růstu a prosperity. Poměr mezi čerpáním z vytvořených hodnot v případě nemoci a jejich tvorbou ze strany zdravého jedince je natolik výrazný, že investice do efektivních léčebných postupů a prevence, ačkoliv se zdají vysoké, se z ekonomického hlediska dlouhodobě vyplácí a nelze je podceňovat. Jelikož zdravý občan společnosti hodnoty tvoří a nikoliv z nich čerpá, kvalitní pracovní síla je nejcennějším vstupem národního hospodářství. Zdravotnictví je komplikovaný systém, který se neustále střetává s nedostatkem financí. Donedávna byly zdravotní služby hrazeny prostřednictvím zdravotního pojištění. Finanční spoluúčast pacienta je často skloňovaným tématem současnosti, tento pojem s sebou přináší mnoho otevřených problémů. Díky rozvinutému výzkumu, novým technologiím, diagnostickým a terapeutickým metodám je nejen léčba, ale i celé zdravotnictví efektivnějším, ale zároveň nákladnějším. Je možné diagnostikovat čím dál více onemocnění, rostou nároky na kvalitnější zdravotní péči, dále i inflace se zvyšujícími se mzdami přispívají k finančnímu zatížení zdravotnictví. Přichází období, kdy se způsob financování zdravotnictví ze zdravotního pojištění stávánedostatečným a je nevyhnutelné zavést další finanční zdroj. Zdravotnictví je složitý celek, ve kterém dochází ke střetu zájmů. Pacienti požadují nejkvalitnější možné služby, zatímco pojišťovny chtějí hradit co nejméně za poskytnuté služby. Je třeba dodržovat, standardizovat a poskytovat adekvátní kvalitu zdravotních služeb. Tento konflikt reguluje třetí strana, kterou je stát. Řešení této situace je vlastně hledání kompromisu mezi ekonomikou a kvalitoucze
dc.description.abstractZdraví člověka je jeho nejcennějším majetkem a pro společnost nejvyšší hodnotou jako předpoklad hospodářského růstu a prosperity. Poměr mezi čerpáním z vytvořených hodnot v případě nemoci a jejich tvorbou ze strany zdravého jedince je natolik výrazný, že investice do efektivních léčebných postupů a prevence, ačkoliv se zdají vysoké, se z ekonomického hlediska dlouhodobě vyplácí a nelze je podceňovat. Jelikož zdravý občan společnosti hodnoty tvoří a nikoliv z nich čerpá, kvalitní pracovní síla je nejcennějším vstupem národního hospodářství. Zdravotnictví je komplikovaný systém, který se neustále střetává s nedostatkem financí. Donedávna byly zdravotní služby hrazeny prostřednictvím zdravotního pojištění. Finanční spoluúčast pacienta je často skloňovaným tématem současnosti, tento pojem s sebou přináší mnoho otevřených problémů. Díky rozvinutému výzkumu, novým technologiím, diagnostickým a terapeutickým metodám je nejen léčba, ale i celé zdravotnictví efektivnějším, ale zároveň nákladnějším. Je možné diagnostikovat čím dál více onemocnění, rostou nároky na kvalitnější zdravotní péči, dále i inflace se zvyšujícími se mzdami přispívají k finančnímu zatížení zdravotnictví. Přichází období, kdy se způsob financování zdravotnictví ze zdravotního pojištění stávánedostatečným a je nevyhnutelné zavést další finanční zdroj. Zdravotnictví je složitý celek, ve kterém dochází ke střetu zájmů. Pacienti požadují nejkvalitnější možné služby, zatímco pojišťovny chtějí hradit co nejméně za poskytnuté služby. Je třeba dodržovat, standardizovat a poskytovat adekvátní kvalitu zdravotních služeb. Tento konflikt reguluje třetí strana, kterou je stát. Řešení této situace je vlastně hledání kompromisu mezi ekonomikou a kvalitoueng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpacient,spokojenostcze
dc.subjectpatients,satisfactioneng
dc.titleMěření spokojenosti pacientacze
dc.titleThe Measurement of the Patients´Satisfactioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2009-02-05
dc.contributor.refereeRaiter Tomáš
theses.degree.disciplineSystémová integrace procesů ve zdravotnictvícze
theses.degree.grantorkatedra biomedicínské technikycze
theses.degree.programmeBiomedicínská a klinická technikacze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam