Time delay algorithms for control of rolling mills
Time delay algorithms for control of rolling mills
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Okar Mert
Supervisor
Vyhlídal Tomáš
Opponent
Fišer Jaromír
Field of study
Přístrojová a řídicí technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav přístrojové a řídící technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
In metalworking, rolling is a metal forming process in which metal stock is passed through one or more pairs of rolls to reduce the thickness and to make the thickness uniform. The final thickness of the strip is measured at a little downstream from the roll gap where the deflection of strip happens. In other words, there is an unavoidable non-negligible transport delay in the measurement of steel strip thickness. Furthermore, there exists a periodic disturbance signal in rolling mills. In this master thesis two control approaches, namely internal model control and repetitive control are designed and numerically simulated in MATLAB Simulink to compensate this delay and eccentricity in rolling mills. In metalworking, rolling is a metal forming process in which metal stock is passed through one or more pairs of rolls to reduce the thickness and to make the thickness uniform. The final thickness of the strip is measured at a little downstream from the roll gap where the deflection of strip happens. In other words, there is an unavoidable non-negligible transport delay in the measurement of steel strip thickness. Furthermore, there exists a periodic disturbance signal in rolling mills. In this master thesis two control approaches, namely internal model control and repetitive control are designed and numerically simulated in MATLAB Simulink to compensate this delay and eccentricity in rolling mills.
Collections
- Diplomové práce - 12110 [166]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Vizualizace a řízení programovatelnými automaty ControlLogix
Author: Šimek Pavel; Supervisor: Fuka Jindřich; Opponent: Nekvinda Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
H2 optimal control algorithms for vehicle control
Author: David Vošahlík; Supervisor: Haniš Tomáš; Opponent: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)Vzestup autonomních vozidel a e-mobility umožňuje nasazení pokročilých řídicích systémů. Řízení na úrovni dynamiky vozidla poskytuje vyšší bezpečnost a lepší odezvu speciálně při velmi rychlých manévrech. Tato práce bere ... -
Možnosti vzdálené správy zařízení I4Control®
Author: Kercl Jiří; Supervisor: Dobiáš Martin; Opponent: Fejtová Marcela
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)