Time delay algorithms for control of rolling mills
Time delay algorithms for control of rolling mills
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Okar Mert
Vedoucí práce
Vyhlídal Tomáš
Oponent práce
Fišer Jaromír
Studijní obor
Přístrojová a řídicí technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
In metalworking, rolling is a metal forming process in which metal stock is passed through one or more pairs of rolls to reduce the thickness and to make the thickness uniform. The final thickness of the strip is measured at a little downstream from the roll gap where the deflection of strip happens. In other words, there is an unavoidable non-negligible transport delay in the measurement of steel strip thickness. Furthermore, there exists a periodic disturbance signal in rolling mills. In this master thesis two control approaches, namely internal model control and repetitive control are designed and numerically simulated in MATLAB Simulink to compensate this delay and eccentricity in rolling mills. In metalworking, rolling is a metal forming process in which metal stock is passed through one or more pairs of rolls to reduce the thickness and to make the thickness uniform. The final thickness of the strip is measured at a little downstream from the roll gap where the deflection of strip happens. In other words, there is an unavoidable non-negligible transport delay in the measurement of steel strip thickness. Furthermore, there exists a periodic disturbance signal in rolling mills. In this master thesis two control approaches, namely internal model control and repetitive control are designed and numerically simulated in MATLAB Simulink to compensate this delay and eccentricity in rolling mills.
Kolekce
- Diplomové práce - 12110 [166]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vizualizace a řízení programovatelnými automaty ControlLogix
Autor: Šimek Pavel; Vedoucí práce: Fuka Jindřich; Oponent práce: Nekvinda Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24) -
H2 optimal control algorithms for vehicle control
Autor: David Vošahlík; Vedoucí práce: Haniš Tomáš; Oponent práce: Bušek Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-01-28)Vzestup autonomních vozidel a e-mobility umožňuje nasazení pokročilých řídicích systémů. Řízení na úrovni dynamiky vozidla poskytuje vyšší bezpečnost a lepší odezvu speciálně při velmi rychlých manévrech. Tato práce bere ... -
Možnosti vzdálené správy zařízení I4Control®
Autor: Kercl Jiří; Vedoucí práce: Dobiáš Martin; Oponent práce: Fejtová Marcela
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14)