Mařič tlakové energie
Multi-stage Restriction Orifice Assembly
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Suchý Jakub
Vedoucí práce
Kolovratník Michal
Oponent práce
Pečený Petr
Studijní obor
EnergetikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav energetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá metodikou výpočtu tlakových ztrát pro tlakový mařič energie. Práce je rozdělena na část teoretickou a výpočetní. Teoretická část popisuje princip funkce mařiče a obsahuje rešerši komerčně využívaných mařičů tlakové energie. Ve výpočetní části byly počítány tlakové ztráty v mařiči pomocí analytického výpočtu a pomocí CFD analýzy. Práce obsahuje obecný rozbor analytického výpočtu tlakových ztrát, který je poté aplikován na jednotlivé clony tlakového mařiče. Výsledky z tohoto výpočtu jsou poté srovnány s výsledky z CFD. Závěrem práce je porovnání výsledků z reálné zkoušky mařiče s výsledky ze simulace mařiče pomocí CFD. Výsledky práce ukazují, že analýza CFD je v kombinaci s analytickým výpočtem vhodným nástrojem pro řešení návrhu tlakového mařiče This thesis deals with methodology of pressure losses calculation for restriction orifice assembly. The thesis is divided into theoretical and calculation part. The theoretical part describes the principles of restriction orifice assembly functioning and it also contains a research of commercially used restriction orifice assemblies. In the calculation part, pressure losses in restriction orifice assembly are calculated by analytical calculations and by CFD analysis. The thesis contains a general description of pressure losses analytical calculation that is then applied to individual orifices of restriction orifice assembly. Results of this calculation are subsequently compared to the results from CFD. At the end of this thesis, a comparison of a real experiment results and CFD simulation of restriction orifice assembly is made. The results show that using CFD analysis in combination with analytical calculation is a suitable way how to resolve the restriction orifice assembly design.
Kolekce
- Diplomové práce - 12115 [207]