Zobrazit minimální záznam

Aircraft Contrails Formation and Analysis



dc.contributor.advisorHospodka Jakub
dc.contributor.authorLán Sébastien
dc.date.accessioned2017-06-07T16:21:22Z
dc.date.available2017-06-07T16:21:22Z
dc.date.issued2017-05-22
dc.identifierKOS-695600230705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70467
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce "Vznik a analýza kondenzačních stop letadel" je popis tvoření kondenzačních stop a jejich analýza založená na pozorování v okolí Děčína. Teoretická část je zaměřena na definování kondenzační stopy, proces a podmínky tvoření, Schmidt-Applemanovo kritérium, pokrytí kondenzačními stopami a indukovanou cirrovitou oblačností, dopad kondenzačních stop na životní prostředí, budoucí vývoj letecké dopravy, který koresponduje s radiačním působením kondenzačních stop a možnosti, jak se vyvarovat kondenzačním stopám. Praktická část této práce obsahuje rozbor kamerových záznamů a ADS-B zpráv. Naměřená data byla použita pro posouzení existence korelace mezi délkou kondenzačních stop a okamžitou spotřebou paliva.cze
dc.description.abstractThe subject of the diploma thesis "Aircraft Contrails Formation and Analysis" is description of contrail formation and contrail analysis based on observation around Děčín. The theoretical part is focused on contrail definition, process and conditions of contrail formation, Schmidt-Appleman criterion, contrail and contrail cirrus coverage, impact on the environment, prognosis of air transport which corresponds to contrail radiative forcing and options how to avoid contrails. The practical part of the thesis includes analysis of camera recordings and ADS-B messages. Measured data were used for assessment of existence of correlation between contrail lifetime and fuel flow.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectkondenzační stopa, emise, cirrus, klima, vodní pára, radiační působení, aerosoly, skleníkový efekt, vlhkost vzduchu, okamžitá spotřeba paliva, kondenzace, Schmidt-Applemanovo kritériumcze
dc.subjectcontrail, emission, cirrus, climate, water vapour, radiative forcing, aerosols, greenhouse effect, air humidity, fuel flow, condensation, Schmidt-Appleman criterioneng
dc.titleVznik a analýza kondenzačních stop letadelcze
dc.titleAircraft Contrails Formation and Analysiseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereePolánecká Anna
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam