Zobrazit minimální záznam

Evaluation of classroom in grammar school in terms of daylight



dc.contributor.advisorVychytil Jaroslav
dc.contributor.authorHaasová Martina
dc.date.accessioned2017-06-07T16:16:28Z
dc.date.available2017-06-07T16:16:28Z
dc.date.issued2017-01-08
dc.identifierKOS-695599912305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70270
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je zhodnocení učeben na gymnáziu z hlediska denního osvětlení - popsání požadavků denního osvětlení kladených na školní učebny a zdůvodnění potřeby denního světla. Součástí práce je popis barev, jejich vlivu na psychiku a vnímání člověka a jejich význam použití ve školních budovách. K hodnocení budou vybrány dvě geometricky podobné učebny, avšak s rozdílnou orientací ke světovým stranám pro možnost vzájemného porovnání výsledků. Pro získání základních vstupních parametrů bude provedeno měření v obou hodnocených učebnách pomocí luxmetru a jasoměru. Získané hodnoty budou porovnány a použity pro výpočet dalších parametrů. Další hodnoty pro porovnání s normou budou získány pomocí výpočtu a specializovaného softwaru. Zároveň bude proveden průzkum názorů žáků na úroveň a kvalitu osvětlení v daných učebnách pomocí dotazníků. Výsledky hodnocení dotazníků budou konfrontovány s předem stanovenými hypotézami.cze
dc.description.abstractThe subject of this thesis is to evaluate two classrooms in grammar school in terms of daylight, describe the requirements for them and justify the necessity of daylight. Part of this work is a description of colors, their impact on the human psyche and perception and meanings of their use in school buildings. For evaluation will be selected two geometrically similar classrooms, each classroom has different orientation for better mutual comparing of results. Basic input parameters will be measured in each classroom by luxmeter and luminance meter. The values will be compared and use to calculate other parameters. Other values for comparison with the standard will be obtained by calculation using equations and specialized software. It will be also done the opinion survey through questionnaires among pupils regarding the level and quality of light in classrooms. Results of the evaluation of questionnaires will be confronted with pre-established hypotheses.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectDenní osvětlení, kvalita osvětlení, činitel denní osvětlenosti, měření, výpočet, školní budova, učebna, dotazníkcze
dc.subjectDaylight, light quality, daylight factor, measurement, calculation, school building, classroom, questionnaireeng
dc.titleHodnocení učeben na gymnáziu z hlediska denního osvětlenícze
dc.titleEvaluation of classroom in grammar school in terms of daylighteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-02-14
dc.contributor.refereeNeubergová Stanislava
theses.degree.disciplineBudovy a prostředícze
theses.degree.grantorkatedra konstrukcí pozemních stavebcze
theses.degree.programmeBudovy a prostředícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam