Zobrazit minimální záznam

Elimination of Adverse Meteorological Conditions on Takeoff and Landing Aircraft



dc.contributor.advisorKameníková Iveta
dc.contributor.authorKoupý Zdeněk
dc.date.accessioned2017-06-07T16:14:59Z
dc.date.available2017-06-07T16:14:59Z
dc.date.issued2017-05-29
dc.identifierKOS-695599841305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70207
dc.description.abstractNámětem diplomové práce jsou fyzikální vlastnosti atmosféry, meteorologické prvky a atmosférické jevy, které mají vliv na vzlet a přistání letounů. Je zde popsáno, jak se se změnou fyzikálních vlastností atmosféry mění výkony leteckých pohonných jednotek, a letounů obecně a jaký to má vliv na vzlet a přistání. V diplomové práci jsou také popsány nejčastější fyzikální jevy, které mají na tyto kritické fáze letu největší vliv. Taktéž je zde vysvětlena správná technika pilotáže při působení těchto jevů. Cílem diplomové práce bylo vytvořit ucelený soubor fyzikálních atmosférických charakteristik a jevů tak, aby si byl pilot vědom nebezpečí, která z nich mohou vyplynout. Součástí práce je také zpracovaná osnova letů na leteckém simulátoru FD ČVUT tak, aby si pilot mohl v rámci IFR letu vyzkoušet či zopakovat správné návyky pilotáže za ztížených meteorologických podmínek, jež jsou v práci popsány.cze
dc.description.abstractThe subject of the diploma thesis is the physical properties of the atmosphere, meteorological elements and atmospheric phenomena, which affect the airplane´s take-off and landing. The thesis concerns with the influence of changes in atmospheric physical characteristics on the performance of aviation engines and airplanes in general, focusing on the take-off and landing phase. The diploma thesis also describes the most frequent atmospheric phenomena which have the greatest impact on these critical phases of flight. It also explains the correct piloting technique when these phenomena occur. The aim of the diploma thesis was to create a comprehensive set of physical atmospheric characteristics and phenomena so that the pilot was aware of the dangers that could arise from them. A part of the thesis is also the syllabus of the flights on the flight simulator in Faculty of Transportation Sciences Czech Technical University in Prague. Thanks to that, pilots can try or repeat the correct piloting habits within the IFR flight under the difficult meteorological conditions described in my dissertation.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectmeteorologické prvky, meteorologické jevy, eliminace, vzlet, přistání, výkon, technika pilotážecze
dc.subjectmeteorological elements, meteorological phenomena,elimination,take-off,landing,performance,piloting techniqueeng
dc.titleEliminace nepříznivých meteorologických podmínek na vzlet a přistání letounůcze
dc.titleElimination of Adverse Meteorological Conditions on Takeoff and Landing Aircrafteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeCapoušek Ladislav
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam