Zobrazit minimální záznam

Application of Game Theoretic Algorithms to Gomoku



dc.contributor.advisorČermák Jiří
dc.contributor.authorMuzika Martin
dc.date.accessioned2017-06-07T16:11:42Z
dc.date.available2017-06-07T16:11:42Z
dc.date.issued2017-05-25
dc.identifierKOS-695599567805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/70078
dc.description.abstractV této práci se zamerujeme na rešení hry Gomoku-swap2. Problémem této hry je obrovský množství možných akcí na daný tah a pomerne velká hloubka hry.Z toho duvodu ohodnocovací funkce pro ohodnocení úrovne herního stavu je nejduležitejší cást programu hry. Z duvodu velkého prohledávacího prostoru jsme použili algoritmus Monte Carlo Tree search (MCTS). Pro usmernování prohledávání jsme použili Neuronovu Sít naucenou na hrách, hraných hráci, místo random heuristiky. V experimentech jsme prokázali lepší výsledky MCTS s neuronovou sítí než základní MCTS. Toto rešení vedlo k prvnímu algoritmu schopnému hrát hru Gomoku-swap2.cze
dc.description.abstractIn this thesis, we focus on solving the game Gomoku-swap2. The challenges of this domain are the size of the branching factor and the depth of the game. For this reason, the game cannot be solved exactly and so the evaluation function estimating the quality of a game state is the most important factor. Because it is impossible to solve the game exactly, we use Monte Carlo Tree Search (MCTS) where we use large number of simulations as an evaluation function. To guide the search in the MCTS we use the Neural Network learned on the human-played games. In experimental evaluation, we show that the Neural Network heuristic significantly enhances the performance of play. This leads to the first algorithm capable of human-like performance in the game Gomoku-swap2.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectMCTS, Gomoku, Gomoku-swap2, Neural Networkcze
dc.subjectMCTS, Gomoku, Gomoku-swap2, Neural Networkeng
dc.titleAplikace herně teoretických algoritmů do hry Gomokucze
dc.titleApplication of Game Theoretic Algorithms to Gomokueng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeMalinka František
theses.degree.disciplineInformatika a počítačové vědycze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam