Bezpečnostní aspekty energetické náročnosti silničních vozidel
Safety Aspects of Energy Demands of Road Vehicles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Samoilova Vera
Vedoucí práce
Jirovský Václav
Oponent práce
Doleček Vít
Studijní obor
Bezpečnost dopravních prostředků a cestStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav bezpečnostních technologií a inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je zaměřená na rozbor otázek energetické náročnosti přepravy osob nebo věci na vybraných cestách. Zvláštní pozornost je uvedena popisu druhů pohonu dopravních prostředků, energetických zdrojů a jejích dostupnosti na území České republiky. Práce obsahuje analýzu existujících metodik výpočtu a hodnocení energetické náročnosti a bezpečnosti na silnicích v rámci Evropské unie. Na bázi této analýzy byl vyvinut algoritmus výpočtu energetických parametrů, který dále byl implementován do programního rozhraní, z důvodu vizualizaci, a taky zrychlení a zjednodušení výpočtů. The diploma thesis is focused on the analysis of questions of energy demand of transportation of persons or things on selected roads. Particular attention is paid to the description of the types of vehicles, energy sources and their availability in the Czech Republic. The thesis contains an analysis of existing methods of calculation and assessment of energy demand and safety on roads within the European Union. Based on this analysis, an algorithm for calculating energy parameters was developed, which was further implemented in the program interface, for visualization purposes, as well as acceleration and simplification of calculations.