ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Diplomové práce - 13139
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implementing and Applying Fast Moving Object Detection on Mobile Devices

Implementing and Applying Fast Moving Object Detection on Mobile Devices

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Hrabalík Aleš
Vedoucí práce
Matas Jiří
Oponent práce
Zimmermann Karel
Studijní obor
Počítačová grafika a interakce
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakce



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá tzv. rychle se pohybujícími objekty (fast-moving objects, FMO), které se jeví rozmazané, protože během expozice urazí značnou vzdálenost. Počítačové vidění se touto problematikou zabývá teprve krátce, ačkoliv takovéto objekty často nalezneme například ve videích se sportovní tématikou. Vyvinuli jsme efektivní algoritmus na detekci FMO ve videích, který se zaměřuje na objekty ve tvaru koule viditelné po tři za sebou jdoucí snímky, a který svou kvalitou detekce překonal nejlepší doposud známé řešení. Algoritmus jsme implementovali přenositelně pomocí jazyka C++ a aplikovali jej na osobních počítačích i na mobilních telefonech. Výkon algoritmu jsme zlepšili na základě podrobné analýzy. Testovali jsme na několika zařízeních s operačním systémem Android a na všech jsme dosáhli detekce FMO v reálném čase. Dále jsme upravili zmíněný algoritmus tak, abychom mohli odhadnout další vlastnosti detekovaných FMO, jako je poloměr a rychlost. Zjistili jsme, že pokud je video dostatečně kvalitní, odhad poloměru je možný s uspokojivou přesností. Odhad rychlosti jsme uskutečnili v nahrávce tenisového zápasu. Za účelem lepšího porovnání s budoucími algoritmy pro detekci FMO jsme také přidali videa a anotace do datové sady, která je veřejně dostupná.
 
This thesis studies so-called fast-moving objects (FMOs), which appear blurry due to moving a significant distance during camera exposure time. This field of computer vision research is still new and largely unexplored, in spite of FMOs being commonplace in sports footage and elsewhere. We have developed an efficient algorithm for FMO detection in video sequences, which specializes on spherical objects visible for three consecutive frames, and which outperforms the best previously published approach in terms of detection quality. The algorithm has been implemented in portable C++, deployed on desktop and mobile, profiled, and optimized for speed. We demonstrate that real-time FMO detection with a live camera feed as input is feasible on a variety of popular Android devices. Furthermore, we have modified the algorithm to estimate properties of spherical FMOs, in particular their radius and velocity. We show that radius can be estimated reliably, given source footage of a sufficient quality. We experiment with velocity estimation using a recording of a tennis match. Finally, in order to make future comparisons of FMO detection algorithms more comprehensive, we contribute videos and ground truth into a publicly available data set.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/69501
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (8.835Mb)
POSUDEK (83.58Kb)
POSUDEK (131.9Kb)
PRILOHA (653.9Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13139 [419]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV