ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Road Structures
  • Bachelor Theses - 11136
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Civil Engineering
  • Department of Road Structures
  • Bachelor Theses - 11136
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akusticky pohltivé asfaltové směsi

Acoustically Absorbing Asphalt Mixes

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Slatinka Tomáš
Supervisor
Mondschein Petr
Opponent
Bureš Petr
Field of study
Konstrukce a dopravní stavby
Study program
Stavební inženýrství
Institutions assigning rank
katedra silničních staveb



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce se zabývá hlukem v automobilové dopravě, popisuje metody měření hluku, možná protihluková opatření a zdravotní rizika spjatá s dlouhodobým vystavením člověka nadměrnému hluku. Tato práce také obsahuje podrobnější charakteristiku nízkohlučných povrchů vozovek. V praktické části zkoumá vliv čištění a stáří akusticky pohltivé obrusné vrstvy vozovek na naměřené hodnoty ekvivalentní hladiny akustického tlaku. K měření akustických parametrů jsou využity principy metody SPB dle normy ČSN ISO 11819-1.
 
The bachelor thesis is dealing with a noise issue in the field of the automotive traffic. The thesis describes the methods of noise measuring, its potential acoustic measures and health risks relating to a human long-term expose of an excessive noise. Moreover, the thesis is also focused on detailed characteristics of low-noise roadway surface. The practical part of the thesis looks at an influence of treatment and age of an acoustic asphalt surface of roadways in compliance with the measured values of an equivalent sound pressure level. There are principles of SPB method that are used. These principles are used in accord with the norm of ČSN ISO 11819-1 to measure acoustic parameters.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/69219
View/Open
PLNY_TEXT (3.437Mb)
POSUDEK (715.5Kb)
POSUDEK (536.4Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 11136 [233]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV