Kolmo startující UAV samokřídlo
Vertical take-off and landing small UAV
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Bukovský Daniel
Vedoucí práce
Hromčík Martin
Oponent práce
Klesa Jan
Studijní obor
Systémy a řízeníStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyObhájeno
2017-06-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá stavbou modelu letounu s kolmým startem, a dále výběrem a zapojením řídící elektroniky pro experimenty v oblasti řízení letu. Posledním tématem probíraným v práci je zprovoznění modelu a změření charakteristiky serva křidélka. Model letounu je zhotoven převážně z balsy. Elektronika byla vybrána s ohledem na snadné testování různých řídících algoritmů. Pro měření charakteristiky serv byl zhotoven přípravek umožňující toto měření. Při zprovoznění letounu byly zároveň prověřeny metody pro bezpečné testování. Výsledkem práce je experimentální platforma pro testování řídících algoritmů včetně metod pro bezpečné testování a změřené charakteristiky ovládacích serv. This Bachelor's thesis deals with the construction of a vertical take-off landing (VTOL) aircraft model as well as with the selection and connection of control electronics for the purpose of experiments in flight control. The last topic of this thesis is putting the model into operation and measuring dynamic characteristics of aileron servo. The model is made prevalently from balsa wood. The electronics were chosen with regard to easy testing of various control algorithms. It was necessary to make a machinery jig to enable the measurement of dynamic charasteristics. Methods for safety testing were examined when putting the model into operation. The outcome of this Bachelor's thesis is an experimental platform for testing of different control algorithms including methods for safe testing and servo motors characteristics.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13135 [456]