Zobrazit minimální záznam

Autonomous Navigation of UAV



dc.contributor.advisorHromčík Martin
dc.contributor.authorSekanina Tomáš
dc.date.accessioned2017-06-07T13:21:04Z
dc.date.available2017-06-07T13:21:04Z
dc.date.issued2017-05-26
dc.identifierKOS-587865071005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/68546
dc.description.abstractTato práce se zabývá metodami navigace bezpilotních prostředků, konkrétně vývojem algoritmu pro platformu kvadrokoptéry vytvořenou týmem ČVUT. Především se za- měřuje na filtrační algoritmy, potřebné k navigování letounu. Výsledný produkt by měl přispět k úspěšné účasti na studentské soutěži ARLISS [1]. Favoritem v této oblasti je Kálmánův filtr a proto byly zvoleny dvě jeho varianty - UKF a EKF. Vzhledem k tomu, že ke stabilizaci kvadrokoptéry je využit komerční produkt, který umožňuje řízení přes změnu natočení a výšky, byly také navrženy řídící smyčky potřebné k pře- vodu z chyby pozice na vsuptní příkazy pro autopilot. Jak filtrační, tak regulační část byly ověřeny simulacemi a jejich výsledky vyhodnoceny. Následně byly tyto algoritmy implementovány v C++ pro zvolenou řídící jednotku, kterou je STM32F401.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with navigation methods of unmanned aerial vehicles, namely develop- ment for quadcopter platform created by CTU team. Above all, it focuses on filtration algorithms necessary for aircraft navigation. The resulting product should contribute to successful participation in student competition ARLISS [1]. Kalman filter is prevail- ing choice in this field and therefore were chosen two of its variants - UKF and EKF. Since a commercial product is used for stabilization of the quad rotor, which enables control via change of attitude and altitude, there were also designed control loops re- quired for transformation of position error to autopilot's input commands. Both the filtering and regulatory parts were verified by simulations and their results evaluated. Subsequently, these algorithms were implemented in C++ for the selected control unit, which is STM32F401.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectarliss, rescuebot, uav, kalman, EKF, UKFcze
dc.subjectarliss, rescuebot, uav, kalman, EKF, UKFeng
dc.titleSystém autonomní navigace UAV zařízenícze
dc.titleAutonomous Navigation of UAVeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-06-19
dc.contributor.refereeBušek Jaroslav
theses.degree.disciplineLetecké a kosmické systémycze
theses.degree.grantorkatedra měřenícze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam