Zobrazit minimální záznam

Experimental slotcar-based platform for distributed control of vehicular platoons



dc.contributor.advisorHurák Zdeněk
dc.contributor.authorLád Martin
dc.date.accessioned2017-06-07T09:42:43Z
dc.date.available2017-06-07T09:42:43Z
dc.date.issued2017-05-26
dc.identifierKOS-587865068405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/68381
dc.description.abstractTato práce má za cíl vytvořit platformu pro testování distribuovaných řídících algoritmů kolony vozidel. Platforma je postavena na základě autodráhových aut doplněných o elektroniku potřebnou k řízení motoru, měření vzdálenosti ke svým sousedům a dalších veličin, jako je rychlost, zrychlení apod. Hlavní výpočetní jednotkou je Raspberry Pi Compute Module, který je doplněn o Wi-Fi kartu sloužící ke komunikaci mezi vozidly. V~práci je popsána použitá elektronika, principy měření veličin, návrh softwaru a GUI. Zejména pak, z uživatelského hlediska, implementace kontrolérů a použití knihovny pro MATLAB Simulink. Knihovna dovoluje zobrazování dat, změnu referenčních signálů v reálném čase a simulaci kolony. Výsledky jsou prezentovány porovnáním simulace a reálného experimentu. Provedené experimenty se týkají obousměrného řízení s použitím PI, PD regulátorů a kooperativního adaptivního tempomatu.cze
dc.description.abstractThis thesis aims to create a platform for testing of distributed control algorithms for a platoon of vehicles. The platform is built on the basis of slot cars equipped with electronics needed to control their motors, to measure distance to their neighbors and other quantities such as velocity, acceleration, etc. The main computation unit is the Raspberry Pi Compute Module, which is complemented by a Wi-Fi card used for communication between vehicles. The thesis describes the used electronics, principles of measurements, design of software and GUI. In particular implementation of controllers from a perspective of a user, and the use of a library for the MATLAB Simulink. The library allows displaying data and changing reference signals in real-time, as well as simulation of the platoon. The results are presented by comparing simulations and real experiments. The experiments are bi-directional control using PI, PD controller and cooperative adaptive cruise control.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectPlatforma, Kolona, Vozidla, Distribuované řízení, Kooperativní adaptivní tempomatcze
dc.subjectPlatooning, vehicles, Distributed control, Cooperative adaptive cruise controleng
dc.titleExperimentální autodráhová platforma pro distribuované řízení kolon vozidelcze
dc.titleExperimental slotcar-based platform for distributed control of vehicular platoonseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2017-06-13
dc.contributor.refereeVokřínek Jiří
theses.degree.disciplineSystémy a řízenícze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam