Postup přiblížení LZS s využitím EGNOS
Approach Procedures of HEMS Using EGNOS
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Burjánková Petra
Supervisor
Kraus Jakub
Opponent
Matyáš Roman
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav letecké dopravyDefended
2017-01-23Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá zavedením přístrojových přiblížení vrtulníků letecké záchranné služby k nemocničním heliportům s využitím systému EGNOS. Cílem je zmapovat pravidla, která platí v České republice, a posléze navrhnout postup, který by mohl být za těchto pravidel implementován. Návrhu předchází příklad použití v Německu a návrhy, které jsou uvažovány ve Španělsku a Švýcarsku. Konkrétní podoba přiblížení je vybírána ze dvou variant přiblížení Point in Space (PinS). Zároveň je popsán rozdíl v postupech pro heliporty, které se nachází v některém z řízených vzdušných prostorů a pro heliporty, které jsou ve vzdušném prostoru třídy G. This paper deals with the introduction of instrument approaches for HEMS helicopters to heliports close to hospital using EGNOS. The aim is to map out rules that are applied to the Czech Republic. Subsequently, the proposal is created under these rules. The proposal is preceeded by example of similar procedure in Germany and aso by proposals being considered in Spain and Switzerland. The specific form of approach is chosen from two forms of Point in Space (PinS). At the same time it explains the differences beteen procedures for heliports located in a controlled airspace and for heliports that are in airspace class G.
Collections
- Diplomové práce - 16121 [554]