Chování Losího mostu při účinku brzdných sil
Behaviour of the Elk bridge under brake forces
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Krúpa Jan
Vedoucí práce
Ryjáček Pavel
Oponent práce
Sýkora Jan
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra ocelových a dřevěných konstrukcíObhájeno
2017-02-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá vyhodnocením brzdných zatěžovacích zkoušek železničního ocelového mostu mezi obcemi Dynín a Horusice, známém také pod názvem "Losí most". Tento most byl založen do velmi obtížných geologických podmínek, a tak byla projektantem navržena zatěžovací zkouška pro ověření dostatečné tuhosti spodní stavby při účinku vodorovných brzdných sil. První část práce se věnuje popisu mostu a zatěžovací zkoušce. Ve druhé části je popsán způsob vyhodnocení zkoušek a třetí část práce se zabývá numerickým modelem a jeho validaci za účelem přiblížení se skutečnému chování mostu. Na tomto modelu je poté sledována odezva konstrukce na zkušební zatížení. The aim of this thesis is to evaluate braking load tests of the steel railway bridge between Dynin and Horusice towns, also known as the "Elk bridge". This bridge was based in very difficult geological conditions, that was the reason why the designer proposed the load test to verify the stiffness of the substructure under the effect of horizontal braking forces. The first part is devoted to the description of the bridge and load test. The second section describes the evaluation method and the third part deals with the the numerical model and validation, so that it is as close as possible to the real behavior of the bridge. This model then serves to observe the response of the construction to the test load.
Kolekce
- Diplomové práce - 11134 [602]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Návrh plechobetonové mostovky dálničního mostu
Autor: Drozda Jiří; Vedoucí práce: Rotter Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2011-10-14) -
Load rating of masonry arch bridges relativistic scale modeling hypothesis
Autor: Posch Marek; Vedoucí práce: Řeřicha Petr; Oponent práce: Drdácký Miloš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-11-24)Optimální údržba a využívání stávající dopravní infrastruktury má velký ekonomický význam. Podstatnou její součástí jsou zděné klenbové mosty a propustky pozemních komunikací, jejich stáří je kolem sta let a tomu odpovídá ... -
Thermo-Mechanical Analysis of Charles Bridge in Prague
Autor: Toesca Massimo; Vedoucí práce: Krejčí Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-07-29)