Zobrazit minimální záznam

Efficient light simulator for optical systems formulated by NURBS surfaces



dc.contributor.advisorHavran Vlastimil
dc.contributor.authorPapoušek Adam
dc.date.accessioned2017-01-29T22:51:26Z
dc.date.available2017-01-29T22:51:26Z
dc.date.issued2017-01-09
dc.identifierKOS-587865049905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/66839
dc.description.abstractNURBS plochy s ořezy, jež jsou standardním modelovacím primitivem ve většině průmyslu vyrábějícím fyzické objekty, jsou náročné na vykreslování přímo v reálném čase bez výrazného zjednodušení vstupní geometrie. Značná část literatury od počátku 80. let byla nastudována s cílem vyřešit tento problém za pomocí grafického procesoru (GPU). Nasbírané znalosti týkající se využití NURBS ploch v oblasti modelování byly použity pro řešení problému inverzní geometrie, jehož cílem je získání neznámého povrchu generujícího kaustiku odpovídající zadané přenosové funkci.cze
dc.description.abstractTrimmed NURBS surfaces, the standard modeling primitive for the majority of manufacturing industries, are quite difficult to render in real time directly without significant approximations of the input geometry. A large part of the literature gathered since the 1980s was reviewed to address this issue using a Graphics processing unit (GPU). The NURBS surface modeling related knowledge was then utilized to solve an Inverse geometry problem, whose goal is to obtain an unknown caustic generating surface for a given intensity function.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsledování paprsku, NURBS, inverzní vykreslování, GPGPU programovánícze
dc.subjectRay Tracing, NURBS, Inverse Rendering, GPGPU Programmingeng
dc.titleEfektivní simulátor šíření světla v optických soustavách s využitím NURBS plochcze
dc.titleEfficient light simulator for optical systems formulated by NURBS surfaceseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeHošek Jan
theses.degree.disciplinePočítačová grafika a interakcecze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu










Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam