Efektivní simulátor šíření světla v optických soustavách s využitím NURBS ploch
Efficient light simulator for optical systems formulated by NURBS surfaces
dc.contributor.advisor | Havran Vlastimil | |
dc.contributor.author | Papoušek Adam | |
dc.date.accessioned | 2017-01-29T22:51:26Z | |
dc.date.available | 2017-01-29T22:51:26Z | |
dc.date.issued | 2017-01-09 | |
dc.identifier | KOS-587865049905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/66839 | |
dc.description.abstract | NURBS plochy s ořezy, jež jsou standardním modelovacím primitivem ve většině průmyslu vyrábějícím fyzické objekty, jsou náročné na vykreslování přímo v reálném čase bez výrazného zjednodušení vstupní geometrie. Značná část literatury od počátku 80. let byla nastudována s cílem vyřešit tento problém za pomocí grafického procesoru (GPU). Nasbírané znalosti týkající se využití NURBS ploch v oblasti modelování byly použity pro řešení problému inverzní geometrie, jehož cílem je získání neznámého povrchu generujícího kaustiku odpovídající zadané přenosové funkci. | cze |
dc.description.abstract | Trimmed NURBS surfaces, the standard modeling primitive for the majority of manufacturing industries, are quite difficult to render in real time directly without significant approximations of the input geometry. A large part of the literature gathered since the 1980s was reviewed to address this issue using a Graphics processing unit (GPU). The NURBS surface modeling related knowledge was then utilized to solve an Inverse geometry problem, whose goal is to obtain an unknown caustic generating surface for a given intensity function. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | sledování paprsku, NURBS, inverzní vykreslování, GPGPU programování | cze |
dc.subject | Ray Tracing, NURBS, Inverse Rendering, GPGPU Programming | eng |
dc.title | Efektivní simulátor šíření světla v optických soustavách s využitím NURBS ploch | cze |
dc.title | Efficient light simulator for optical systems formulated by NURBS surfaces | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | ||
dc.contributor.referee | Hošek Jan | |
theses.degree.discipline | Počítačová grafika a interakce | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačové grafiky a interakce | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13139 [413]