Vliv deformační rychlosti na stabilitu lisovacího procesu karosářských výlisků
The influence of strain rate on the stability of the stamping process
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Valeš Michal
Supervisor
Tatíček František
Opponent
Chaloupecký Petr
Field of study
Výrobní a materiálové inženýrstvíStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav strojírenské technologieDefended
2016-09-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem diplomové práce "Vliv deformační rychlosti na stabilitu lisovacího procesu" je ověření vlivu deformační rychlosti na deformační chování vybraných karosářských výlisků. Teoretická část práce pojednává o problematice tvářecího procesu, deformační rychlosti a současnému stavu výzkumu. Experimentální část práce je zaměřena na sledování vlivu deformační rychlosti během reálného lisovacího procesu. Za tímto účelem byly dva vybrané díly virtuálně a fyzicky lisovány při různých rychlostech lisovacího taktu. Získané výsledky jsou hodnoceny a komentovány. The subject of this diploma thesis " The influence of strain rate on the stability of the stamping process" is to verify effect of strain rate on behavior of car body parts. The introductory part of this thesis deals with theories of metal forming, strain rate and the present situation in research. The practical part is focused on finding of strain rate impact on real stamping process. In order to achieve set goal, two selected body car parts were virtually and physically stamped at different stroke rate. Each experiment is evaluated and commented.
View/ Open
Collections
- Diplomové práce - 12133 [218]