Zařízení pro prodloužení dojezdu elektrických vozidel
Range extender for electric vehicles
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Dokoupil Jan
Supervisor
Morkus Josef
Opponent
Vajdák Michal
Field of study
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelDefended
2016-09-14Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá problematikou zařízení na prodloužení dojezdu elektrických vozidel. V úvodu je zpracována rešerše typů zařízení pro prodloužení dojezdu elektrických vozidel, provedených realizací v produkčních vozidlech, prototypech a konceptů a srovnání jednotlivých typů systémů. V další části se na modelovém případě hodnotí vlivy na provoz elektrických vozidel a jsou stanoveny požadavky na zařízení na prodloužení dojezdu elektrického vozidla. Je zpracována metodika pro dimenzování zařízení na prodloužení dojezdu elektrických vozidel za pomocí hodnotících parametrů a aplikována na sedm tříd osobních vozidel a dva typy autobusů. Je proveden návrh systému, používající jako palivo zemní plyn, na bázi palivového článku s tuhými oxidy (SOFC) v kombinaci se spalovací turbínou, obsahující výpočty teplot, hmotnostních průtoků a výkonů jednotlivých komponent systému, kterými jsou palivový článek, plynová turbína, kompresor a tepelné výměníky. Systém je pak aplikován jako zařízení na prodloužení dojezdu na elektrobus. V závěru je diskutován další možný směr vývoje týkající se navrhovaného systému. This thesis deals with range extender systems for electric vehicles. The introduction contains research of range extender systems and their realizations and comparison. In the next section is evaluation of operation impacts on model case of electric vehicle. Requirements for range extender are defined. It is processed Methodology for dimensioning of device power and it is applied to seven classes of passenger cars and two types of busses. CNG fueled Solid oxide fuel cell (SOFC) combined with gas turbine based system is designed. Calculations concerning the mass flow rates, temperature and the performance of system components. System comprises SOFC, gas turbine, compressor and heat exchangers. Its application as range extender is implemented on electric bus. Discussion at the conclusion examines designed system development trends.
View/ Open
Collections
- Diplomové práce - 12120 [452]