Zobrazit minimální záznam

High-speed railway power supply system



dc.contributor.advisorTlustý Josef
dc.contributor.authorServín Marson Dalva Leonor
dc.date.accessioned2016-06-23T01:41:01Z
dc.date.available2016-06-23T01:41:01Z
dc.identifierKOS-587865061305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/65257
dc.description.abstractVysokorychlostní doprava zažívá celosvětově nevídaný rozkvět a růst. Potřeba velké přepravní kapacity ve světě vede k diskuzi o omezení emisí oxidu uhličitého. Jako řešení se jeví vyšší využívání železniční dopravy, která je ekologičtější. Vysokorychlostní vlaky šetří čas při meziměstském cestování. Tato diplomová práce se zabývá konvenčními a vysokorychlostními vlaky, o jejich hlavních charakteristikách a technologii od počátku historie železniční dopravy. Dále jsou vysvětlené výhody a nevýhody každého napájecího systému, zejména z hlediska energetické účinnosti. Tato práce se také zabývá vysokorychlostními vlaky, mechanikou trakčního vedení, úbytky napětí a energetickými ztrátamy na tomto vedení. V další části práci je zhodnocena spolupráci mezi vlaky a trakčním vedením a to zhlediska technické, ekonomické stránky a budoucnosti interoperability napájecích stanic v Evropě. Byly vypočteny parametry různých zařízení, od napájecích stanic přes trolejové vedení, nosné lano, zesilovací vedení a koleje až do vlaku. Veškerá potřebná data byla získáná od společnosti SIEMENS. K vypracovaní výpočtů byl použit MS excelcze
dc.description.abstractGlobally, the high-speed rail industry is experiencing enormous and speedy growth. Worldwide traffic overcrowding and discussion over carbon emissions are making several nations review their transportation policies and turn to an increasing extent to rail. High-speed trains are especially effectual at removing stress off short-haul flights and bringing cities closer with each other. This research deals with an overview of Conventional and High-Speed Trains, it talks about the main characteristics and the technological implementation and its progress from the beginning of history. An attempt has been made to explain the advantages and disadvantages of each type of OCL, then its comparison in terms of energy efficiency. Furthermore an investigation of the characteristics requirements of High-Speed Trains, it's catenaries mechanics, the behavior of the Voltage Drops and the Power Losses generated by them have been discussed. The symbiosis between Trains and Overhead Contact Line, the future of Power Supply for European interoperability, with the aim to reach an effective performance in technical and economic terms, were critically analyzed. The calculation of the various parameters forming the whole system, from the Power Substation, through the Catenary, Trolley, Rail and Feeder line, to the Train, were gotten from field data's of SIEMENS s.r.o, company. Microsoft Excel software package was then used to analyze research finding.eng
dc.language.iso
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectVysokorychlostní železnice, Vysokorychnlostní vlak, Konvenční vlak, Elektrická trakce, Trakční vedení, Pantograf, Trakční pohon, Trakční transformátor, Elektrické vozidlo, Elektrický napájecí systémcze
dc.subjectHigh-speed rail, High-speed trains, Conventional trains, Electric traction, Overhead Contact Line, Pantograph, Traction motors, Traction transformers, Rolling stock, Electric-power supply networkeng
dc.titleNapájecí systém vysokorychlostní železnicecze
dc.titleHigh-speed railway power supply systemeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2016-06-15
dc.contributor.refereeBauer Jan
theses.degree.disciplineElektroenergetikacze
theses.degree.grantorkatedra elektroenergetikycze
theses.degree.programmeElektrotechnika, energetika a managementcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam