ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektroenergetiky
  • Diplomové práce - 13115
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra elektroenergetiky
  • Diplomové práce - 13115
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Napájecí systém vysokorychlostní železnice

High-speed railway power supply system

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Servín Marson Dalva Leonor
Vedoucí práce
Tlustý Josef
Oponent práce
Bauer Jan
Studijní obor
Elektroenergetika
Studijní program
Elektrotechnika, energetika a management
Instituce přidělující hodnost
katedra elektroenergetiky
Obhájeno
2016-06-15



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Vysokorychlostní doprava zažívá celosvětově nevídaný rozkvět a růst. Potřeba velké přepravní kapacity ve světě vede k diskuzi o omezení emisí oxidu uhličitého. Jako řešení se jeví vyšší využívání železniční dopravy, která je ekologičtější. Vysokorychlostní vlaky šetří čas při meziměstském cestování. Tato diplomová práce se zabývá konvenčními a vysokorychlostními vlaky, o jejich hlavních charakteristikách a technologii od počátku historie železniční dopravy. Dále jsou vysvětlené výhody a nevýhody každého napájecího systému, zejména z hlediska energetické účinnosti. Tato práce se také zabývá vysokorychlostními vlaky, mechanikou trakčního vedení, úbytky napětí a energetickými ztrátamy na tomto vedení. V další části práci je zhodnocena spolupráci mezi vlaky a trakčním vedením a to zhlediska technické, ekonomické stránky a budoucnosti interoperability napájecích stanic v Evropě. Byly vypočteny parametry různých zařízení, od napájecích stanic přes trolejové vedení, nosné lano, zesilovací vedení a koleje až do vlaku. Veškerá potřebná data byla získáná od společnosti SIEMENS. K vypracovaní výpočtů byl použit MS excel
 
Globally, the high-speed rail industry is experiencing enormous and speedy growth. Worldwide traffic overcrowding and discussion over carbon emissions are making several nations review their transportation policies and turn to an increasing extent to rail. High-speed trains are especially effectual at removing stress off short-haul flights and bringing cities closer with each other. This research deals with an overview of Conventional and High-Speed Trains, it talks about the main characteristics and the technological implementation and its progress from the beginning of history. An attempt has been made to explain the advantages and disadvantages of each type of OCL, then its comparison in terms of energy efficiency. Furthermore an investigation of the characteristics requirements of High-Speed Trains, it's catenaries mechanics, the behavior of the Voltage Drops and the Power Losses generated by them have been discussed. The symbiosis between Trains and Overhead Contact Line, the future of Power Supply for European interoperability, with the aim to reach an effective performance in technical and economic terms, were critically analyzed. The calculation of the various parameters forming the whole system, from the Power Substation, through the Catenary, Trolley, Rail and Feeder line, to the Train, were gotten from field data's of SIEMENS s.r.o, company. Microsoft Excel software package was then used to analyze research finding.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/65257
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.475Mb)
POSUDEK (146.0Kb)
POSUDEK (233.7Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13115 [394]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV