Zobrazit minimální záznam

Extended Numerical Study of the behavior of the Rope barriers



dc.contributor.advisorVyčichl Jan
dc.contributor.authorJelínková Martina
dc.date.accessioned2016-06-22T19:15:26Z
dc.date.available2016-06-22T19:15:26Z
dc.date.issued2016-06-01
dc.identifierKOS-595957813305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/64963
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na studie chování lanových silničních svodidel zatížených nárazem osobního automobilu. V obecné části práce je uveden přehled používaných záchytných systému na pozemních komunikacích. Základní druhy svodidel, popis jejich konstrukčních prvků a popis jejich testování. Praktická část se věnuje definici numerického modelu lanového svodidla a jeho kontaktní dynamické analýze. K tomu je použito softwaru LS-DYNA pro numerické řešení rázových dějů využívající metodu konečných prvků. Hlavním cílem této práce je zjistit proveditelnost simulace nárazu vozidla do lanového silničního svodidla a určit deformační a tlumící chování tohoto modelu. Na závěr jsou shrnuty výsledky provedených analýz, ze kterých jsou vyvozeny závěry.cze
dc.description.abstractThis thesis is mainly focused on a study of rope barriers behaviour under an impact loading of a vehicle. In the general part of the thesis there is given a list of the detention system on the road. Listed here are the basic types of barriers, description of the structural elements and a description of their testing. The practical part of the thesis copes with a definition of a numerical model of the road rope barrier and its contact dynamic analysis. For this purpose the LS-DYNA software is used and it is also used for a numerical solution of impact processes using the finite element method. Main goal of this thesis is to find out whether the simulation of vehicle crash into the road rope barrier is feasible and to determine the deformation and damping behaviour of this model. Finally, in closing of the thesis there are summed up all of the results of the analysis from which conclusions are drawn.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectLS-DYNA, LS-PrePost, lanové svodidlo, metoda konečných prvků, numerický model, nárazová zkouškacze
dc.subjectLS-DYNA, LS-PrePost, rope barriers, finite element method, numerical model, crash testeng
dc.titleRozšířená numerická studie chování lanového svodidlacze
dc.titleExtended Numerical Study of the behavior of the Rope barrierseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2016-06-22
dc.contributor.refereeFrydrýn Michal
theses.degree.disciplineDopravní systémy a technikacze
theses.degree.grantor16118cze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam