Zobrazit minimální záznam

A Lightning Plug-in for the Foundry's Nuke Compositor



dc.contributor.advisorSloup Jaroslav
dc.contributor.authorDobřichovský Richard
dc.date.accessioned2016-06-05T09:41:25Z
dc.date.available2016-06-05T09:41:25Z
dc.date.issued2016-05-26
dc.identifierKOS-587864806505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/64742
dc.description.abstractCílem této práce je vytvoření fyzikálně založeného simulátoru blesků jakožto efektu k použití ve filmové postprodukci. Tato práce nejprve zkoumá fyzikální podstatu blesků a prezentuje existující metody pro simulaci jejich tvaru, jak fyzikálně založené, tak visuální. Vybranou fyzikálně založenou metodou pro tuto práci je metoda průrazu dielektrikem; implementujeme čtyři varianty metody sdružených gradientů pro řešení systémů lineárních rovnic k výpočtu elektrického potenciálu. Dále se v práci zabýváme renderováním elektrických výbojů a osvětlováním scén, jichž jsou součástí. Náš generátor blesků Perun implementujeme jako samostatnou aplikaci i jako plug-in pro kompositor Nuke. Nakonec demonstrujeme užití tohoto plug-inu vložením vygenerovaných blesků do několika scén a objasňujeme postup k tomu zvolený.cze
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to create a physically based lightning simulator for use within the VFX industry. The thesis studies the physics of real lightning creation and explores existing methods for its simulation, both visual and physically based. We use the Dielectric Breakdown Model as our physically based method of choice and offer four variations of a conjugate gradient solver used within to solve systems of linear equations in order to calculate electric potential. Further, we also discuss the rendering of electrical bolts and scene illumination induced thereby. We implement our Perun lightning generator as both a standalone application and a plug-in for The Foundry's Nuke compositor. Finally, we demonstrate the use of the implemented plug-in to composite lightning into several shots and offer an insight to the process of doing so.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectPerun, blesk, simulace, Dielectric Breakdown Model, NUKE, plug-in, video, VFXcze
dc.subjectPerun, lightning, simulation, Dielectric Breakdown Model, NUKE, plug-in, video, VFXeng
dc.titleGenerátor blesků pro kompositor Nukecze
dc.titleA Lightning Plug-in for the Foundry's Nuke Compositoreng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeBerka Roman
theses.degree.disciplinePočítačová grafika a interakcecze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu

















Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam