Zobrazit minimální záznam

Bullying at secondary schools



dc.contributor.advisorDobrovská Dana
dc.contributor.authorŠvarc Ivo
dc.date.accessioned2016-05-13T16:16:50Z
dc.date.available2016-05-13T16:16:50Z
dc.date.issued2015-04-30
dc.identifierKOS-587864243405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/64422
dc.description.abstractZa šikanu považujeme chování, které má za cíl poškodit, ponížit nebo zastrašit člověka, případně skupinu lidí. Je to způsob týrání oběti, kdy zároveň dochází u agresora nebo skupiny agresorů k pocitu moci nad týraným jedincem či skupinou. Bakalářské práce měla za úkol zmapovat šikanu na několika středních odborných školách a zjistit nejfrekventovanější formy šikany. Z výsledků provedeného dotazníkového šetření plyne, že se většina žáků se šikanou na základní či střední škola setkala. Čtvrtina dotazovaných má zkušenosti se šikanou za použití elektronické komunikace, tzn. kyberšikanou. Empirické šetření přineslo pozitivní zjištění, že žákům není lhostejné, když je někdo z jejich spolužáků šikanován, a že mají dostatek informací, na koho by se měli v takovém případě obrátit.cze
dc.description.abstractWe consider bullying as behavior that aims to harm, humiliate or intimidate a person or group of people. It's a way of torture victims, which also occurs with the aggressor or group of aggressors to the feeling of power over the abused person or group. The task of this Bachelor thesis was to map out bullying in several secondary schools and determine the most frequent forms of bullying. The results of a questionnaire survey shows that the majority of students already met with bullying in elementary or secondary school. With bullying using electronic communication have experience 25% of respondents (means cyberbullying). The empirical examination bring a positive finding that students are not indifferent when one of their classmates is bullied, and that they have enough information to whom they should contact/inform in such a case.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectŠikanování, kyberšikana, agresor, oběť, prevencecze
dc.subjectBullying, cyberbullying, aggressor, victim, preventioneng
dc.titleŠikanování na středních školáchcze
dc.titleBullying at secondary schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-06-12
dc.contributor.refereeKrejčí Pavel
theses.degree.disciplineUčitelství praktického vyučování a odborného výcvikucze
theses.degree.grantoroddělení pedagogických a psychologických studiícze
theses.degree.programmeSpecializace v pedagogicecze


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam