Požární bezpečnost osobních motorových vozidel
Fire Safety of Personal Motor Vehicles
dc.contributor.advisor | Kovanda Jan | |
dc.contributor.author | Gvuzd Jakub | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T09:50:21Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T09:50:21Z | |
dc.date.issued | 2015-05-31 | |
dc.identifier | KOS-587864830505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/64069 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je zaměřena na legislativu vyskytující se v oblasti požární ochrany osobních vozidel homologovaných pro silniční provoz, problematiku v této oblasti a především na vlastní experiment. Jedná se o full scale test, který proběhl za účasti Fakulty dopravní ČVUT- ústav bezpečnostních technologií a inženýrství, Fakulty stavební ČVUT - katedra konstrukcí pozemních staveb, technického ústavu požární ochrany Ministerstva vnitra České republiky a především Univerzitního centra energeticky efektivních budov. První kapitola se zabývá legislativou v oblasti požární odolnosti vozidel, jedná se konkrétně o předpis Evropské hospodářské komise číslo 34, který popisuje odolnost palivových nádrží proti účinku požáru, a dále o směrnici Evropského parlamentu a Rady číslo 95/28/EC:1995, která popisuje požární testy interiérových komponentů. Následuje druhá kapitola, která popisuje problematiku požární odolnosti vozidel, intoxikaci posádky, tepelné působení plamenů a horkého kouře na lidský organismus. Dále ztrátu viditelnosti z důvodu nadměrného kouře, udušení a škodlivý účinek aerosolů. Ve třetí kapitole se čtenář seznámí se samotnou přípravou vlastního experimentu a tím co, který tým měl za úkol, aby tato zkouška mohla proběhnout, na což se zaměřuje kapitola čtvrtá, ve které se dočtete o průběhu tohoto testu. Čtvrtá kapitola obsahuje zpracované a vyhodnocené výsledky celého testu. | cze |
dc.description.abstract | This thesis is focused on a) legislation occurring in the fire car protection homologated for the using on the road, b) the issue that occures in this field and c) especially on the own experiment. This is a full scale test with the participation of the ČVUT - Faculty of Transportation Sciences - Department od Security Technologies and Engineering, Faculty of Civil Engineering - Department of Building Structures, Technical Institute of Fire Protection of the Ministry of Interior of the Czech Republic, and especially the University Center of energy-efficient buildings. The first chapter describes the legislation in the field of the vehicle fire protection. This means specifically a prescription of European Economic Commission No. 34, which describes the resistance of fuel tanks against the effect of fire, and a Directive of the European Parliament and European Council No. 95/28 / EC: 1995, which describes Fire tests of the interior components. The first chapter is followed by a second chapter that describes the issue of the fire resistance of vehicles, intoxication of the crew and the influence of the heat and open flames and hot smoke on the human body. Further this chapter describes the loss of visibility due to excessive smoke, choking and harmful effects of the aerosols. The third chapter describes the preparation of the experiment and what was the task of every team. The fourth chapter contains the processing and evaluation of the results of the test. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Požár, experiment, osobní vozidla. | cze |
dc.subject | Fire, experiment, personal cars. | eng |
dc.title | Požární bezpečnost osobních motorových vozidel | cze |
dc.title | Fire Safety of Personal Motor Vehicles | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-06-25 | |
dc.contributor.referee | Bělka Milan | |
theses.degree.discipline | Bezpečnost dopravních prostředků a cest | cze |
theses.degree.grantor | ústav bezpečnostních technologií a inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |