Provozní porovnání vozby osobních vlaků v závislé a nezávislé trakci
Operational comparison of passenger trains in dependent and independent traction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Hába Ondřej
Vedoucí práce
Janoš Vít
Oponent práce
Študlar Ivan
Studijní obor
Logistika, technologie a management dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyObhájeno
2016-01-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá provozním porovnáním regionálních vlaků závislé a nezávislé trakce v České republice. Za tímto účelem je provedena analýza všech tratí v České republice z hlediska nasazení vlaků nezávislé trakce na elektrizovaných tratích. Přitom jsou zkoumány rozdíly v délkách jízdních dob a vykonané trakční práci na vybrané trati pro různé typy drážních vozidel.
Hlavní cílem práce je formulovat doporučení pro výběr vozidel v závislosti na požadovaných provozních ukazatelích a budoucí intenzitě provozu. Poslední část práce se věnuje vývoji cen energie pro vlaky závislé i nezávislé trakci, kdy rovněž zkoumá vliv cen energetických komodit na výsledné provozní náklady regionálních vlaků. The following thesis presents operational comparison of regional trains equipped with both dependent and independent traction in the Czech Republic. All railway tracks in the Czech Republic had been analyzed with respect to operation of trains with independent traction on the electrified tracks in order to achieve this goal. The running time and traction work differences for varied types of trains on a dedicated track had been also examined.
The main goal of the thesis is to define recommendations for vehicle selection based on the required operational indicators and the future traffic intensity. The last part of the thesis is dedicated to energy price development for trains equipped with dependent and independent traction. The influence of prices of energetic commodities on the final operational costs is also incorporated.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [159]