Návrhy měření výkonu při zkouškách leteckých pohonných jednotek
Proposals of Performance Measurement during the Aircraft Powerplant Testing
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kunčíková Kateřina
Vedoucí práce
Němec Vladimír
Oponent práce
Pšenčíková Tereza
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2015-06-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je navrhnout, jak měřit a počítat výkon leteckého pístového motoru na již existujícím záběhovém standu. Práce je rozdělená na dva hlavní bloky. První blok je teoretický a skládá se ze dvou částí. V první části je definováno, co je to výkon motoru, jaké druhy výkonu existují a jak se tyto jednotlivé výkony spočítají. Je zde také definovaná MSA (Mezinárodní standartní atmosféra). V druhé části jsou popsány existující metody měření výkonu leteckého motoru, jejich výhody, nevýhody a možnost použití těchto metod pro tuto diplomovou práci. Druhý blok práce obsahuje vlastní řešení problému, kde v první části je popsána firma a záběhový stand, na kterém se výkon motoru bude měřit. V druhé části jsou potom navrhnuta možná řešení, jak se výkon motoru bude měřit. The aim of this thesis is to propose how to measure and calculate the performance of aircraft piston engine on an existing running-stand. The thesis is divided into two main blocks. The first block is a theoretical block and it has two parts. In the first part, there is defined what is the engine performance, what kinds of power exist and how these individual performances are calculated. There is also defined ISA (International Standard Atmosphere). In the second part of the first block, there are described existing methods for measuring the performance of the aircraft powerplants, the advantages and disadvantages of these methods and the ability to use these methods for this thesis. The second block of the thesis is the solution to the problem. In the first part of second block, there are described the company and the running-in stand, where engine performance will be measured. The second part proposes some possible solutions, how the engine performance can be measured.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]