Algoritmus pro vyhledávání dopravního spojení
Ttrip Connection Searching Algorithm
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Těthal Tomáš
Vedoucí práce
Bureš Petr
Oponent práce
Přibyl Ondřej
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravní telematikyObhájeno
2015-01-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním účelem této diplomové práce bylo vytvoření přehledu algoritmů pro vyhledávání nejkratší cesty v časově závislých dopravních sítích a implementování takovéhoto algoritmu pro rozsáhlé sítě. První část práce se soustřeďuje na obecný popis dopravních sítí a základní modelovací techniky, problémy v těchto sítích, dříve představenými algoritmy a technikami pro redukci prohledávaného prostoru. Vybrané algoritmy jsou popsány ve vetším detailu včetně význačných vlastností a porovnány. Druhá část práce se zabývá implementací algritmu pro hledání nejkratší cesty. Obsahuje výběr datového formátu, import dat do databáze včetně vytvoření routovatelných tabulek. Algoritmus byl implementován ve webové aplikace s pohodlným uživatelským rozhraním a byl testován na síti Pražské integrované dopravy. The main aim of this master's thesis is to provide an overview of the shortest-path searching algorithms in time-dependent networks, and the implementation of such an algorithm in large networks. The first part of the thesis focuses on the transit network overview and basic modeling approaches, problems in transit networks, previously proposed algorithms, and search of space reduction techniques. Selected algorithms are described in detail pointing out the main features and compared to each other. The second part of the thesis focuses on the implementation of a shortest-path algorithm which includes data selection, database import and creation of a routable database. The algorithm was implemented in a web application with a convenient user interface and was tested on Prague Integrated Transport System network.