Postavení technického dispečinku v systému operativního řízení a údržby ČSA
The Position of tech. Dispatch. System in operational Management and Maintenance
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kubeš Zdeněk
Vedoucí práce
Novák Martin
Oponent práce
Chmelík Jakub
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyObhájeno
2015-01-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce si klade za cíl popsat detailněji, problematiku fungování technického dispečinku a operačního provozu letecké společnosti. Práci lze fiktivně rozdělit na dvě části a to na část analytickou popisnou a na část s praktickými návrhy. V první části je proveden detailní popis fungování jak údržbové organizace CSAT a její plánování údržby tak i popis fungování operační kontroly u letecké společnosti ČSA. V návaznosti na tyto dvě kapitoly je pak vypracována kapitola třetí, která popisuje vzájemnou interakci těchto dvou dispečerských pracovišť a jejich vzájemnou komunikaci. Čtvrtá kapitola je pak věnována specifikaci a popisu jednotlivých informačních systému, které jak ČSA tak i CSAT společně používají. Praktická část se uvádí návrhy jak zlepšit dosavadní komunikaci a spolupráci a zavedení do podniku. Poslední šestá kapitola je věnována novým technologiím, které mají za úkol usnadnit současný provoz anebo umožnit získávání většího počtu informací. This thesis aims to describe in detail the issue of the functioning of airline technical and operational dispatching department. This thesis could be notionally divided into two parts, namely a descriptive and analytical part with practical suggestions. The first part is written as a detailed description of the maintenance organization CSAT and its maintenance planning, description of the functioning operational control of the CSA airline. Following these two chapters there is drafted the Chapter Three, which describes the interaction of these two control centers and their communication. The fourth chapter is devoted to the specification and description of the information systems that both CSA and CSAT uses. The practical part includes the proposals to improve the existing communication, collaboration and introduction to the company. The sixth chapter is devoted to the new technologies that are designed to facilitate current operation or allow obtaining of more information.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]