Variabilní ventilové rozvody
Variable Valve Train Systems
dc.contributor.advisor | Tichánek Radek | |
dc.contributor.author | Richtr David | |
dc.date.accessioned | 2016-05-13T08:22:42Z | |
dc.date.available | 2016-05-13T08:22:42Z | |
dc.date.issued | 2015-06-22 | |
dc.identifier | KOS-571673054205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/63447 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá variabilními ventilovými rozvody. Cílem této práce je provést rešerši aktuálně používaných systémů u benzinových motorů. V první části se zaměřuje na popis jejich vlastností, rozdělení dle způsobu ovládání a následně srovnání dle výsledného chování ventilů. Druhá část práce se zabývá změnou a popisem rozvodových dat vybraných mechanismů z první části a jejich vlivu na výslednou zdvihovou křivku ventilu. Závěr práce se zaobírá vybraným mechanismem pro zkušební jednoválec ČVUT. Součástí je i základní simulace v programu GTPOWER, jako ukázka (náhled) do problematiky modelování ventilových rozvodů simulačními nástroji. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with variable valve train. Target of this work is research present va-riable valve train systems in petrol engines, description of their characteristic and do compari-son. The second part of this work deals with change and description valve train data of chosen mechanism from the first part of this work and their effect on valve lift curve. At the end of this work is request of chosen mechanism for testing engine of CTU. This part also deals with basic simulation in GT-POWER software, like a demonstration of possibility to control valves. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | rozvodový mechanismus, aktuátor, vačka, vačková hřídel, zdvihová křivka, časování, zdvih, emise, spotřeba, rozvodová data | cze |
dc.subject | variable valve train, camphaser, cam, camshaft, valve lit curve, timing, lift, emission, consump-tion, variable valve train data | eng |
dc.title | Variabilní ventilové rozvody | cze |
dc.title | Variable Valve Train Systems | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-26 | |
dc.contributor.referee | Brankov Ivaylo | |
theses.degree.discipline | bez oboru | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Teoretický základ strojního inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12120 [297]