Zobrazit minimální záznam

Design of Secondary Springing of a Low-Floor Tram



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorMojžíš Jan
dc.date.accessioned2016-05-13T08:21:57Z
dc.date.available2016-05-13T08:21:57Z
dc.date.issued2015-06-25
dc.identifierKOS-571673046105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/63406
dc.description.abstractCílem této práce je navrhnout ocelové šroubovité válcové pružiny pro sekundární vypružení nízkopodlažní tramvaje. Řešení pružin sekundárního vypružení bylo provedeno podle aktuálně platné normy ČSN EN 13906-1. Byl proveden hmotnostní a silový rozbor vypružení. Dále byly stanoveny tuhosti primárního a sekundárního vypružení a vlastní frekvence. Provedl jsem návrh pomocí jednoduchých a duplexních pružin. Řešení sekundárního vypružení pomocí jednoduchých pružin nevyhovuje pevnostní kontrole. Řešení pomocí duplexních pružin vyhovuje pevnostní kontrole a vyhovuje dalším kontrolním výpočtům podle normy ČSN EN 13906-1. Přínosem této práce je seznámit čtenáře s popisem vypružení nízkopodlažní tramvaje a seznámení s existujícími technickými řešeními sekundárního vypružení nízkopodlažních tramvají. Hlavním výsledkem této práce je seznámení čtenáře s postupem návrhu sekundárního vypružení nízkopodlažní tramvaje a návrhem pružin podle aktuální platné normy.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to design a steel helical coil spring that is used for secondary suspension of a low-floor tram. The chosen solution of secondary suspension complies with currently valid standard ČSN EN 13906-1. Mass and strength analysis of suspension were carried out. After that stiffness of primary and secondary suspension and natural frequency were determined. I designed the solution using simple and duplex springs. The use of simple springs did not pass the strength test. The solution which uses duplex springs did better at the strength test and it also passed the other testing calculations that were made according to standard ČSN EN 13906-1. The contribution of this thesis is the description of suspension of a low-floor tram to the reader. It will also acquaint him or her with currently existing technical solutions of secondary suspension of a low-floor trams. The main purpose of this thesis is also to acquaint the reader with the procedure of designing the secondary suspension of a low-floor tram and designing of springs according to current applicable standards.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectnízkopodlažní tramvaj, sekundární vypružení, šroubovité vinuté pružinycze
dc.subjectlow-floor tram, secondary suspension, helical coil springseng
dc.titleSekundární vypružení nízkopodlažní tramvajecze
dc.titleDesign of Secondary Springing of a Low-Floor Trameng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2015-08-26
dc.contributor.refereeHeptner Tomáš
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu








Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam