ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Diplomové práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace převodového ústrojí vozu Formula Student

Optimization of the Transmission for Formula Student Car

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Široký Václav
Vedoucí práce
Pakosta Jiří
Oponent práce
Borovička Jiří
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technika
Studijní program
Strojní inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Obhájeno
2015-08-26



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce pojednává o variantách převodovek umožňujících řazení za stálého toku výkonu, a o jejich kladech a záporech pro vůz kategorie Formula Student/SAE. V souvislosti s tím je vypočten odhad zlepšení výkonů vozu v seriálu Formula Student/SAE. Následně je práce zaměřena na konkrétní konstrukční řešení přestavby vnitřního řadicího mechanismu původní převodovky motocyklu Yamaha YZF-R6 na mechanismus dle technologie Zeroshift, včetně pevnostních výpočtů a výkresové dokumentace. Ta má posloužit týmu CTU CarTech , působícímu na Fakultě Strojní ČVUT v Praze, k vyrobení prototypu za účelem testování.
 
This diploma thesis includes two elements, the first of which is the study of optimal uninterrupted shift transmission systems and the pros and cons of using those as a transmission for Formula Student/SAE car. In relation to that, a calculation is performed for how much faster this car will be in the various segments of Formula Student/SAE races. Next, the thesis is focused on a specific structural design to convert the inner shifting mechanism of original Yamaha YZF-R6 transmission to the Zeroshift mechanism, including the strength calculations and technical drawings. This is intended to allow the CTU CarTech team, from the Faculty of Mechanical Engineering at Czech Technical University in Prague, to create a prototype shifting mechanism for the purpose of testing.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/63292
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (6.198Mb)
PRILOHA (779.0Kb)
PRILOHA (1.307Mb)
PRILOHA (979.9Kb)
PRILOHA (2.897Mb)
PRILOHA (2.537Mb)
PRILOHA (2.308Mb)
PRILOHA (38.41Kb)
POSUDEK (148.6Kb)
POSUDEK (344.7Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 12120 [456]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Návrh řídícího systému autonomního závodního vozidla 

    Autor: Marek Boháč; Vedoucí práce: Hromčík Martin; Oponent práce: Vošahlík David
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-26)
    V této práci se zabývám popisem návrhu, vývoje a implementace řídícho systému pro první autonomní závodní formuli týmu eForce Driverless pro soutěž Formula Student. Práce se zaměřuje zejména na plánování pohybu, řízení ...
  • Modelování závodní pneumatiky 

    Autor: Oliver Vidriczkó; Vedoucí práce: Bušek Jaroslav; Oponent práce: Velínský Ondřej
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2025-06-19)
    Cílem této práce je zvolit vhodný model pneumatiky, který bude schopen přesně vypočítat stacionární a přechodové síly a momenty které generuje pneumatika, bude snadno použitelný v různých simulacích jízdní dynamiky vozidla, ...
  • Metodika návrhu aerodynamických prvků pro vůz Formula Student 

    Autor: Kratochvíl Miroslav; Vedoucí práce: Astraverkhau Nikita; Oponent práce: Jirásek Aleš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2014-12-16)
    Tématem této práce je zpracování návrhu přítlačných křídel určených pro vůz Formula Student pomocí CFD analýzy. Daný návrh je zpracován v CFD programu Star CCM+ od CD Adapca. Žádná počítačová analýza se neobejde bez ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV