Možnosti zachycení znalostí (know-how) pomocí S-BPM
S-BPM for Knowledge Management Support
dc.contributor.advisor | Náplava Pavel | |
dc.contributor.author | Kukačka David | |
dc.date.accessioned | 2016-04-07T14:39:22Z | |
dc.date.available | 2016-04-07T14:39:22Z | |
dc.date.issued | 2015-06-08 | |
dc.identifier | KOS-587865337605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/63090 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost zachycení a předávání znalostí pomocí metodiky S-BPM (Subject-Oriented Bussiness Process Management). Práce je založena na poznatku, že velká část firemního know-how je uložena v hlavách zaměstnanců, nikoliv ve firmě samotné. S odchodem zaměstnanců tak z firmy mizí i cenné znalosti, které firma musí znovu nalézat. Cílem práce je zjistit, zda metodika S-BPM je vhodným nástrojem pro zachycení znalostí. Pro ověření metodiky na skutečných znalostech jsou v práci využity znalosti obsažené v předmětu BI-TIS, vyučovaném na Fakultě informačních technologií. Na výsledných diagramech je následně provedeno porovnání s jazykem UML z hlediska citlivosti k zachycení a předávání znalostí. Práce se též dívá na metodiku S-BPM z ekonomicko-manažerského pohledu, jehož cílem je posoudit přínosy a praktické využití metodiky S-BPM pro tyto účely. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor thesis introduces S-BPM (Subject-Oriented Business Process Management) as a possible mean for knowledge management support. The stimulus for this thesis is the fact that the majority of organizational know-how belongs to employees, not organization itself. The company thus have no control over its knowledge base and in case of employee departure the organization ends up losing key knowledge. The goal for this thesis is to determine, whether S-BPM is suitable mean for knowledge management support. For application on real knowledge, this thesis uses subject BI-TIS, taught on the Faculty of Information Technologies. The resultant process diagrams are compared with diagrams modeled using UML. Furthermore this thesis examines benefits and practical use of S-BPM for knowledge management support purposes. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Zachycení znalostí, know-how, procesní řízení, S-BPM, UML, diagram aktivit, procesní model | cze |
dc.subject | Knowledge Management, know-how, Business Process Management, S-BPM, UML, activity diagram, process model | eng |
dc.title | Možnosti zachycení znalostí (know-how) pomocí S-BPM | cze |
dc.title | S-BPM for Knowledge Management Support | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2015-06-22 | |
dc.contributor.referee | Hronza Radek | |
theses.degree.discipline | Informační systémy a management | cze |
theses.degree.grantor | katedra softwarového inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 18102 [1724]