Zobrazit minimální záznam

Modeling and state estimation of automotive SCR catalyst



dc.contributor.advisorPekař Jaroslav
dc.contributor.authorFigura Jiří
dc.date.accessioned2016-01-26T12:21:25Z
dc.date.available2016-01-26T12:21:25Z
dc.identifierKOS-587864938405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/62696
dc.description.abstractMnožství amoniaku (NH3) usazeného na stěnách katalyzátoru pro Selektivní katalytickou redukci (SCR) je parametr zajímavý pro využití v řízení vstřikování močoviny. Tento parametr však nelze měřit během provozu, může být pouze odhadován. Tato diplomová práce představuje současnou úroveň modelování a odhadování SCR systémů průzkumem literatury. Dále představuje nelineární model SCR katalyzátoru založený na fyzice a rozšířený Kalmanuv Filtr (EKF) pro odhadování výstupních koncentrací látek a množství usazeného NH3. Simulace přes standardizovaný jízdní cyklus ukazují, že navržený model poskytuje přesné predikce a EKF je dále mírně vylepšuje. Analýza robustnosti ukazuje, že i přes citlivost na vstupní hodnoty, EKF přináší výraznou výhodu oproti simulacím modelu v otevřené smyčce.cze
dc.description.abstractThe amount of NH3 stored on the walls of Selective Catalytic Reduction (SCR) systems is an interesting parameter for utilization in urea injection control. However, it has to be estimated as it cannot be measured onboard vehicle. This thesis introduces the state of the art in modeling and estimation of SCR systems by reviewing the published literature. Further, it proposes a nonlinear physics-based SCR catalyst model and Extended Kalman Filter (EKF) for online estimation of outlet specie concentrations and NH3 storage. Simulations over standardized driving cycle show the designed model provides accurate openloop predictions and the EKF further slightly improves them. A robustness analysis shows that, despite sensitivity to inputs, EKF introduces significant benefit over open-loop model simulations.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfeng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfcze
dc.subjectSCR, EKF, Kalmanův filtr, odhadování stavů, pozorovatel, modelovánícze
dc.titleModelování a odhadování stavů automobilového SCR katalyzátorucze
dc.titleModeling and state estimation of automotive SCR catalysteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeHromčík Martin
theses.degree.disciplineSystémy a řízenícze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu



Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam