Využití GPS záznamů tras pro odhady dojezdových časů v dopravních sítích
Using GPS Traces for Journey Duration Estimates in Transport Networks
dc.contributor.advisor | Hrnčíř Jan | |
dc.contributor.author | Slunečko Daniel | |
dc.date.accessioned | 2015-05-28T11:59:36Z | |
dc.date.available | 2015-05-28T11:59:36Z | |
dc.identifier | KOS-587865375105 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/62023 | |
dc.description.abstract | Tématem této práce je využití GPS záznamů tras pro odhady dojezdových časů v dopravních sítích. Problém přiřazení odpovídající cesty v grafu k danému záznamu GPS trasy je formalizován společně s modelem pro odhady dojezdových časů. Práce popisuje implentaci známeho algoritmu pro přiřazení cesty v grafu k danému záznamu GPS trasy a navrhuje metodu pro vytvoření modelu, který reprezentuje odhady dojezdových časů. Tato navržená metoda byla popsána a implementována. Řešení bylo otestováno s využitím uměle generovaných i realných dat. Pro dva časové úseky byl nad grafem reprezentujícím silniční síť města Prahy vytvořen rychlostní profil. Pro oba časové úseky bylo využito $10000$ generovaných tras. Rovněž byly vytvořeny rychlostní profily na základě různých počtů tras pro Brno, abychom ukázali, jakým způsobem to ovlivní procentuální pokrytí grafu. | cze |
dc.description.abstract | The topic of this work is using GPS traces for journey duration estimates in transport networks. The GPS traces graph matching problem has been formalized as well as a model for the journey duration estimates. The work describes an implementation of existing GPS traces matching algorithm and proposes a method for journey duration estimates model instantiation. The proposed method for model instantiation has been described and implemented. The solution has been evaluated using generated and real-world data. We have created a speed profile for the graph representing a road network of the Prague city using mappings of $10000$ randomly generated traces for each of the two time intervals it is defined for. We also created instances of speed profile for graph of Brno based on various numbers of generated traces to show how the percentage coverage changes. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | Odhady dojezdových časů; Rychlostní profil; Mapování tras | cze |
dc.title | Využití GPS záznamů tras pro odhady dojezdových časů v dopravních sítích | cze |
dc.title | Using GPS Traces for Journey Duration Estimates in Transport Networks | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Štolba Michal | |
theses.degree.discipline | Informatika a počítačové vědy | cze |
theses.degree.grantor | katedra kybernetiky | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13133 [714]