Algoritmy pro vyhýbání se kolizím silničních vozidel
Collision Avoidance on General Road Network
dc.contributor.advisor | Schaefer Martin | |
dc.contributor.author | Kubeša David | |
dc.date.accessioned | 2015-05-28T11:31:37Z | |
dc.date.available | 2015-05-28T11:31:37Z | |
dc.identifier | KOS-587865359205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/61945 | |
dc.description.abstract | Adaptivní tempomaty (Autonomous Cruise Control - ACC) jsou již široce rozšířené v au- tomobilovém průmyslu. Umožnují udržovat vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozidly. Tento koncept se již dobře osvědčil na dálnicích nebo rovných silnicích. V této práci probíráme rozšíření tohoto principu na celou silniční síť (bez světelné signalizace). Před- kládáme rozšíření Safe-distance metody - implementaci ACC na simulační platformně Agent- Drive. Rozšíření je založeno na nápadu použít ACC i na jiné situace než pro které bylo vytvořeno pomocí transformace reálných situací do takových situací, které původní Safe- distance zvládne vyřešit. Možnosti metody ukazujeme na experimentech, které ukazují bezkolizní charakter této metody. Další hlavní výhodou této metody je, že pracuje v reálném čase. Práce ukazuje další možné směry výzkumu na toto téma. | cze |
dc.description.abstract | Autonomous Cruise Control (ACC) systems are widely used in automotive industry to main- tain safe longitudinal distance between vehicles. The concept of maintaining safe distance is well applicable on straight roads, especially highways. We discuss the generalization of the concept on the general road network (e.g., junctions without traffic lights). We propose a generalization of the Safe-distance method - implementation of the ACC in the Agent- Drive simulation platform. The generalization is based on the idea of application of the ACC control on a virtual traffic situation. A real world traffic situation is transformed to the virtual situation, that is then maintainable by the prior Safe-distance method. The proof-of-concept experiments are presented. These experiments show non-collisional nature of proposed method and its ability to work in realtime. This work promises interesting future work and proposes several directions of our research intentions. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf | cze |
dc.subject | autonomně řízená vozidla, multi-agentní simulace, nekooperativní plánování, vyhýbání se kolizím | cze |
dc.title | Algoritmy pro vyhýbání se kolizím silničních vozidel | cze |
dc.title | Collision Avoidance on General Road Network | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Košnar Karel | |
theses.degree.discipline | Informatika a počítačové vědy | cze |
theses.degree.grantor | katedra kybernetiky | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 13133 [714]