Interaktivní vizualizace zvukového výstupu
Interactive Visualization of Sound Output
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Týč Ladislav
Supervisor
Berka Roman
Opponent
Sporka Adam
Field of study
Počítačová grafika a interakceStudy program
Otevřená informatikaInstitutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce popisuje problematiku tvorby a nasazení multimediální aplikace, ve které jsou kombinovány přístupy z oboru počítačové grafiky, počítačového vidění a zpracování zvukového signálu. Cílem je vytvoření interaktivní instalace, která prohlubuje divákův zážitek z poslechu hudby doplněním o obrazovou složku ve formě vizualizace přehrávaného zvukového signálu. V rámci projekce této vizualizace je pak kladen důraz na vyvolání dojmu prostorovosti - na vytvoření iluze, že je divák součástí rozsáhlejší virtuální scény.
Tohoto efektu je docíleno pomocí techniky projection mapping. Promítáme na stěny obraz zdeformovaný tak, že při pohledu z určitého místa dochází vlivem perspektivního zkreslení k optické iluzi zvětšení prostoru nad jeho fyzické rozměry. Pro celkovou uvěřitelnost výsledného efektu pak využíváme sledování pozice pozorovatele v prostoru dvojicí kamer, díky čemuž můžeme obraz deformovat v závislosti na jeho umístění a virtuální scéna při pohybu působí opravdově. This thesis delves into the problematique of creation and deployment of a multimedia application, which combines techniques from the fields of computer graphics, computer vision and audio processing. The goal is to establish an interactive scene, which deepens the musical experience of the viewing subjects by employing a visual component in the form of audio visualization. The main focus of the projection is to create an increased spatial immersion, an illusion of a wider virtual scene, which the subject then feels to be part of.
This effect is achieved by the means of projection mapping. The visual component is projected onto the walls of the room deformed in such a way, that the subject is led to perceive the scene to be far larger than the actual physical space he is situated in. The immersion factor of this effect is achieved by a dual camera setup, which accurately tracks the observer's position. This allows the projected image to be distorted in a certain way as to evoke an illusion of depth when viewed by the observer as he freely moves around.
Collections
- Diplomové práce - 13139 [413]