ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Diplomové práce - 13133
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra kybernetiky
  • Diplomové práce - 13133
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komplexní manévry heterogenních formací pozemních a vzdušných robotů

Complex Maneuvers of Heterogeneous Formations of Ground and Aerial Robots

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Spurný Vojtěch
Vedoucí práce
Saska Martin
Oponent práce
Pčolka Matej
Studijní obor
Robotika
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra kybernetiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj metod pro řízení a plánování trajektorie heterogenních týmů pozemních robotů a helikoptér, ve kterých je používán systém vizuální relativní lokalizace instalovaný na palubě bezpilotních helikoptér. Navrhovaná metodologie je zaměřena na použití prediktivního řízení (MPC). Hlavním cílem této práce je navrhnout, implementovat a experimentálně ověřit dvě rozšíření systému pro řízení formací robotů vyvíjeného na katedře kybernetiky, ČVUT v Praze. První rozšíření systému umožní inicializaci MPC algoritmu založenou na rychle rostoucích náhodných stromech. Druhé rozšíření systému umožní provádět komplexní manévry (opakovanou změnu směru pohybu formace) ve složitém prostředí s překážkami. Důvod obou rozšíření je diskutován a jednotlivé algoritmy i systém jako celek verifikovány sadou numerických experimentů v prostředích různé složitosti. Dále je staticky analyzováno chování systému v dynamicky se měnícím a částečně neznámém prostředí a je porovnán vliv různých nastavení algoritmu na kvalitu získané trajektorie a výpočetní náročnost.
 
This diploma thesis deals with control and trajectory planning of heterogeneous teams of ground robots and helicopters, in which a system of relative localization carried onboard of unmanned aerial vehicles is used for formation stabilization. The proposed planning method is based on the model predictive control technique. The main goal of this diploma thesis is design, implementation and experimental verification of two extension of the formation driving methodology being developed within Department of Cybernetics, FEE, CTU. The first extension of the system enables usage of rapidly-exploring random tree method for initialization of the model predictive control algorithm. The second extension of the system enables possibility of making complex maneuvers in environments with obstacles. The purpose of both extensions is discussed, and particular algorithms and the entire system are verified in various numerical experiments in environments of different complexity. Furthermore, the behaviour of the system is statistically analyzed in dynamic and partially unknown environment. Influence of different settings of the algorithm on the quality of obtained trajectories and time complexity is evaluated as well.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/61659
Zobrazit/otevřít
PRILOHA (10.28Mb)
PRILOHA (17.52Mb)
PRILOHA (18.06Kb)
PRILOHA (32.43Mb)
PLNY_TEXT (14.99Mb)
POSUDEK (128.5Kb)
POSUDEK (91.15Kb)
PRILOHA (17.72Mb)
PRILOHA (29.79Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 13133 [519]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV