ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Master Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace alokace regálového prostoru uvažující chování zákazníků

Optimization of Shelf Space Allocation Considering Customer Behavior

Type of document
diplomová práce
master thesis
Author
Tomáš David
Supervisor
Vaněk Ondřej
Opponent
Kopřiva Štěpán
Field of study
Softwarové inženýrství
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Show full item record
Abstract
Nakupování je každodenní součastí našeho života. Lidé utrácí nakupováním spoustu peněz. Supermarkety toho využívají a snaží se maximalizovat jejich zisk. Zkoumají chování zákazníků a snaží se tak ovlivnit jejich rozhodování při nakupování. Cílem práce je vytvořit nástroj na tvorbu supermarketu, formulovat a vymodelovat chování zákazníků, spustit simulace v simulačním frameworku, který poskytuje optimalizaci rozložení produktů. Je vytvořena agetní simulace daného problému. Algoritmus Simulovaného žíhání je hlavním prvkem práce; slouží k optimalizaci alokace produktů. Výsledky ukazují závislosti mezi oblíbeností produktu a jeho umístení v supermarketu.
 
Shopping is an everyday part of our lives. People spend there lots of money every day. Supermarkets use this phenomenon and try to maximize their profit. They do researches focused on customer's behavior to influence his purchasing decisions. The goal of this thesis is to create supermarket designer, model customer's behavior and run simulation in simulation framework and provide optimization method for product placement. Problem is formed by agent-based simulation. Simulated annealing algorithm is the main component of the thesis, it is used for optimization. Results show dependencies between product popularity and its location in the supermarket.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/61658
View/Open
PRILOHA (28.60Mb)
PLNY_TEXT (1.187Mb)
POSUDEK (77.96Kb)
POSUDEK (44.79Kb)
Collections
  • Diplomové práce - 13139 [428]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV