Optimalizace alokace regálového prostoru uvažující chování zákazníků
Optimization of Shelf Space Allocation Considering Customer Behavior
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš David
Vedoucí práce
Vaněk Ondřej
Oponent práce
Kopřiva Štěpán
Studijní obor
Softwarové inženýrstvíStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Nakupování je každodenní součastí našeho života. Lidé utrácí nakupováním spoustu peněz. Supermarkety toho využívají a snaží se maximalizovat jejich zisk. Zkoumají chování zákazníků a snaží se tak ovlivnit jejich rozhodování při nakupování. Cílem práce je vytvořit nástroj na tvorbu supermarketu, formulovat a vymodelovat chování zákazníků, spustit simulace v simulačním frameworku, který poskytuje optimalizaci rozložení produktů. Je vytvořena agetní simulace daného problému. Algoritmus Simulovaného žíhání je hlavním prvkem práce; slouží k optimalizaci alokace produktů. Výsledky ukazují závislosti mezi oblíbeností produktu a jeho umístení v supermarketu. Shopping is an everyday part of our lives. People spend there lots of money every day. Supermarkets use this phenomenon and try to maximize their profit. They do researches focused on customer's behavior to influence his purchasing decisions. The goal of this thesis is to create supermarket designer, model customer's behavior and run simulation in simulation framework and provide optimization method for product placement. Problem is formed by agent-based simulation. Simulated annealing algorithm is the main component of the thesis, it is used for optimization. Results show dependencies between product popularity and its location in the supermarket.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]