• Bezpečnostní analýza funkcí procesu pozemního odbavení letade 

      Autor: Martin Obadal; Vedoucí práce: Lališ Andrej; Oponent práce: Matyáš Roman
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-09)
      Předmětem bakalářské práce „Bezpečnostní analýza funkcí pozemního odbavení letadel“ je analýza současného stavu problematiky pozemního odbavení a její následné vyhodnocení. Základem vyhodnocení je metoda funkční rezonanční ...
    • Provázání leteckých taxonomií a typů událostí v modelu STAMP 

      Autor: Johana Martinovská; Vedoucí práce: Lališ Andrej; Oponent práce: Blaško Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-09-01)
      Bakalářská práce se věnuje taxonomii ECCAIRS a jejímu rozšíření, které by umožnilo, aby se v rámci povinného systému hlášení událostí v letectví mohli používat pokročilejší techniky pro šetření a klasifikaci událostí. Cílem ...
    • Stanovení bezpečnostních doporučení v SMS založeném na systémovém přístupu 

      Autor: Petr Hajda; Vedoucí práce: Stojić Slobodan; Oponent práce: Šedivá Kafková Markéta
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-01-15)
      Práce se zabývá navrhováním bezpečnostních doporučení v rámci systému řízení provozní bezpečnosti leteckých organizací se zaměřením na provozovatele letišť. Bezpečnostní doporučení jakožto jeden z výstupů procesu řízení ...
    • Vliv hluku na reakční čas pilota 

      Autor: Martin Ungr; Vedoucí práce: Hanáková Lenka; Oponent práce: Freigang Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-08-31)
      Vliv hluku na výkonnost pilota je v rámci letecké medicíny diskutovaným tématem. V rámci pilotovy výkonnosti se však reakčnímu času nedostává zasloužené pozornosti a zpravidla je brán pouze jako jeden z parametrů celkové ...
    • Vliv přechodu z analogového na glass kokpit a naopak na výkonnost pilota 

      Autor: Artur Luchkov; Vedoucí práce: Socha Vladimír; Oponent práce: Oniščenko Boris
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-08)
      Oblast designu kokpitu letadla je v současné době zastoupena 2 odlišnými rozvrženími: analogovým a digitálním (glass cockpit) zobrazením údajů. Během své profesionální cesty může pilot občas muset mezi těmito rozvrženími ...