Zobrazují se záznamy 21-40 z 90

    • Bezpečnostní a asistenční systémy vozidel 

      Autor: Vojtěch Rulc; Vedoucí práce: Votruba Zdeněk; Oponent práce: Palčák František
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-09-17)
      Předmětem této práce je představení nové třívrstvé metodiky pro posuzování bezpečnosti asistenčních systémů. V 1. úrovni jsou funkce navrženy na základě realistických předpokladů týkajících se běžných dopravních situací a ...
    • Fuzzy množiny ve stochastickém modelování 

      Autor: Pavel Provinský; Vedoucí práce: Nagy Ivan; Oponent práce: Matoušek Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-20)
      Tento text zavádí floppy logiku, což je nová mnohohodnotová logika. Floppy logika konzistentně propojuje fuzzy množiny s teorií pravděpodobnosti. Mezi nejdůležitější výsledky této práce patřídůkaz, že všechny výrazy ...
    • Nová metoda pro analýzu asfaltových pojiv 

      Autor: Gabriel Skronka; Vedoucí práce: Vacín Otakar; Oponent práce: Dašek Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-12-05)
      Pochopení reologického chování asfaltových pojiv je důležitým předpokladem k vhodnému navrhování silničních konstrukcí. Vývoj poruch netuhých vozovek, například u tvorby trvalých deformací (vyjíždění kolejí), lze značně ...
    • Optimalizace Bayesovských sítí a jejich predikčních vlasností 

      Autor: Miroslav Vaniš; Vedoucí práce: Nagy Ivan; Oponent práce: Sklenář Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-10-31)
      Obecně platí, že Bayesovské sítě se dají vytvořit dvěma základními způsoby: pomocí tzv. strukturního algoritmu z dat či pomocí experta. Tato práce se zaměřuje na propojení těchto přístupů. Hlavním cílem je potom algoritmus ...
    • Návrh identifikace faktorů ovlivňujících objemy dopravy 

      Autor: Ladislav Bartuška; Vedoucí práce: Gros Ivan; Oponent práce: Cempírek Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-27)
      Tato disertační práce se zabývá problematikou dopravního plánování ve vztahu k udržitelnému rozvoji měst. V rámci práce byla provedena analýza faktorů ovlivňující intenzity dopravy na dopravní síti na území měst a obcí a ...
    • Posouzení bezpečnosti vybraného kritického objektu z pohledu integrální bezpečnosti a návrh opatření na snížení kritičnosti objektu 

      Autor: Tomáš Kertis; Vedoucí práce: Procházková Danuše; Oponent práce: Smejkal Vladimír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-25)
      Disertační práce se soustřeďuje na zabezpečení kritické infrastruktury, která vytváří základnu pro kvalitní život a za kritických podmínek také pro přežití lidí. Práce navrhuje metodiku, metody a nástroje pro analýzu aktiv ...
    • Identifikace a sledování aktuální míry únavy řídících letového provozu 

      Autor: Petr Kouba; Vedoucí práce: Tichý Tomáš; Oponent práce: Vlkovský Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-17)
      Disertační práce se zabývá popisem výzkumu, návrhu a ověření metody pro zjišťování aktuální úrovně únavy řídících letového provozu s využitím moderních technologií, které by přispěly ke zvýšení bezpečnosti letecké dopravy. ...
    • Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti 

      Autor: Jiří Růžička; Vedoucí práce: Tichý Tomáš; Oponent práce: Růžička Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-17)
      Disertační práce Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti rozvijí myšlenku možnosti implementace krizového řízení dopravní oblasti prostřednictvím stávajících světelných signalizačních ...
    • Dynamická obsluha oblasti veřejnou hromadnou dopravou 

      Autor: Patrik Horažďovský; Vedoucí práce: Svítek Miroslav; Oponent práce: Horák Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-05)
      Současný trend stěhování obyvatelstva do měst a jejich okolí s sebou přináší výraznou potřebu na mobilitu obyvatel. Veřejná hromadná doprava je velmi dobrý nástroj pro převoz těchto cestujících vzhledem k ekologickému ...
    • Zvyšování konkurenční schopnosti pomocí metody LCC v oblasti železniční dopravy 

      Autor: Jan Vogl; Vedoucí práce: Moos Petr; Oponent práce: Cempírek Václav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-12-12)
      Tato disertační práce se zabývá problematikou analýzy nákladů životního cyklu železničních kolejových vozidel. Disertační práce poskytuje manažerům novou aplikovatelnou metodiku analýzy nákladů životního cyklu kolejových ...
    • Numerické modelování auxetických struktur 

      Autor: Petr Koudelka; Vedoucí práce: Jiroušek Ondřej; Oponent práce: Keršner Zbyněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-11-15)
      Disertační práce je zaměřena na numerické modelování mechanické odezvy auxetických struktur, porézních meta-materiálů s negativním Poissonovým číslem, při namáhání jednoosým tlakem. Vzhledem k použití těchto struktur zejména ...
    • Využití moderních inteligentních dopravních systémů při řešení dopravy v klidu 

      Autor: Jan Šilar; Vedoucí práce: Kocourek Josef; Oponent práce: Dont Milan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-11-22)
      Disertační práce se zabývá problematikou dopravy v klidu. Primárním cílem je nalezení vhodných způsobů, které by vedly ke zefektivnění systému dopravy v klidu. Zejména se jedná o zlepšení informovanosti řidičů za účelem ...
    • Materiály s odezvou citlivou na rychlost deformace pro pohlcování nárazové energie 

      Autor: Tomáš Doktor; Vedoucí práce: Jiroušek Ondřej; Oponent práce: Rusnáková Soňa
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-12-13)
      Disertační práce se zabývá měřením mechanické odezvy poréznich kovových materiálů (pěn a periodických struktur) za vysokých rychlostí deformace a možnostmi zbývšení schopnosti pohlcení nárazové energie pomocí polymerní ...
    • Stanovení mechanického chování materiálů při rychlých deformacích metodou SHPB 

      Autor: Tomáš Fíla; Vedoucí práce: Jiroušek Ondřej; Oponent práce: Kolman Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-14)
      Tato disertační práce je zaměřena na experimentální analýzu buněčných (celulárních) metamateriálů při dynamickém rázu za vysokých rychlostí deformace. Analyzovány jsou zejména aditivně vyráběné auxetické struktury (materiály ...
    • Problematika inovativních uživatelských rozhraní pro vozidla s alternativními pohony 

      Autor: Dmitry Rozhdestvenskiy; Vedoucí práce: Bouchner Petr; Oponent práce: Votruba Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-24)
      Tato disertační práce se zabývá návrhem a ověřováním rozhraní vozidel s alternativními pohony, protože tato vozidla budou v příštích desetiletích tvořit v provozu většinu. Přitom se budou od současných lišitt nejen pohonným ...
    • Optimalizace destinačního portfolia regionálních letišť 

      Autor: Lenka Kontriková; Vedoucí práce: Teichmann Dušan; Oponent práce: Nagy Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-12-04)
      Regionální mezinárodní letiště v některých zemích Střední Evropy jsou využívána převážně k charterové dopravě, přičemž mimo letní sezónu je rozsah pravidelné letecké dopravy minimální. Přitom investice do regionálních ...
    • Dopravní chování obyvatel a aplikace jeho zákonitostí 

      Autor: Petr Šatra; Vedoucí práce: Čarský Jiří; Oponent práce: Přibyl Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-11-22)
      Předmětem disertační práce ´Dopravní chování obyvatel a aplikace jeho zákonitostí´je výzkum modal splitu lokální denní dojížďky do práce a do školy mezi obcemi ČR. Cílem je nalézt závislosti podílů dopravních módů na dělbě ...
    • Modifikace makroskopického dopravního modelu 

      Autor: Milan Kříž; Vedoucí práce: Janoš Vít; Oponent práce: Přibyl Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-21)
      Tato disertační práce se zabývá problematikou makroskopického dopravního modelování. Cílem práce je rozšířit standardní postup výpočtu makroskopického dopravního modelu o model, který pro každou zónu dopravního modelu ...
    • Výzkum dopravní bezpečnosti se zaměřenímj na jízdní dráhu 

      Autor: Dvořák Jakub; Vedoucí práce: Schmidt Drahomír
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-09-20)
    • Periodické trasy pro nákladní vlaky c síti 

      Autor: Drábek Michal; Vedoucí práce: Janoš Vít
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-09-20)