ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Doctoral Theses - 16000
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Transportation Sciences
  • Doctoral Theses - 16000
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dynamická obsluha oblasti veřejnou hromadnou dopravou

Dynamic service of the area by public transport

Type of document
disertační práce
doctoral thesis
Author
Patrik Horažďovský
Supervisor
Svítek Miroslav
Opponent
Horák Tomáš
Field of study
Inženýrská informatika v dopravě a spojích
Study program
Inženýrská informatika
Institutions assigning rank
ústav dopravní telematiky



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Současný trend stěhování obyvatelstva do měst a jejich okolí s sebou přináší výraznou potřebu na mobilitu obyvatel. Veřejná hromadná doprava je velmi dobrý nástroj pro převoz těchto cestujících vzhledem k ekologickému hledisku, ale také vzhledem k obsazenosti měst individuální automobilovou dopravou. Integrované dopravní systémy výrazně pomohly v této otázce, přesto existují oblasti, kdy i tyto systémy veřejné dopravy selhávají a nedokážou adekvátně a atraktivně oblasti obsloužit. Jedná se hlavně o oblasti regionální s rozstroušenou zástavbou. O způsobu, jak tato území efektivněji obsloužit pojednává a řeší tato disertační práce. Disertační práce přesně popisuje problematické body v obsluze oblasti, rozděluje území a linkové vedení na něm. Logickým rozdělením jsou dynamické postupy obsluhy, které kombinují způsob obsluhy na objednání s dynamickým jízdním řádem. Výsledkem je systém dopravy, který na základě aktuální poptávky a aktuálních parametrů provozu generuje trasu linky a polohu spojů v charakteristické dynamické oblasti v regionu. Je upuštěno od řešení klasické dopravy na zavolání s pevným jízdním řádem, pouze s možností nevypravit spoj v případě chybějící poptávky. V dané oblasti je trasa i poloha spojů proměnná. Disertační práce přináší nový náhled na dopravní obsluhu a popisuje potřebné úpravy, stanovená pravidla a konkrétní procesy, aby takový systém byl realizovatelný. Vytvoření systému a důkladné stanovení podmínek a parametrů je hlavní náplní práce, podpořenou teoretickou implementací do reálné oblasti pomocí expertních metod hodnocení a také modelovou ukázkou pomocí multiagentních systémů. Přínosem je vytvoření zcela nového přístupu k obsluze oblastí, který není dosud nikde implementován. Důležitost a význam je podpořen zájmem reálných dopravních systémů o tento způsob řešení. Je tedy možné, že výstup bude relevantním podkladem pro skutečnou realizaci v reálném provozu.
 
The current trend of population migration to cities and their surroundings, brings with it a significant need for population mobility. Public transport is a very good tool for transporting the passangers due to the ecological aspect, but also due to the occupancy of cities by individual car transport. Integrated transport systems have significantly helped in this issue, but there are still areas where even these public transport systems fail and are unable to serve these areas adequately and attractively. These are mainly regional areas with scattered buildings. This dissertation discusses and addresses the way to serve thse areas by public transport more effectively. Dissertation work accurately describes the problematic points in the operating area, divides the territory and line management on it. The logical division determines the dynamic operating procedures, which combine the method of operation to order with a dynamic line timetable. The result is a dynamic transport system which, based on current demand and current traffic parameters, generates the route and the time of connections in a characteristic dynamic area in the region. It is abandoned from the solution of classic requested connection with a fixed timetable, only with the option not to send in case of missing demand. In the given area, the route and the position of the connections are variable. The dissertation work brings a new perspective on transport service and descible the necessary adjustments, established rules, and specific processes to make the system feasible. Creating system and through determination of conditions and parametes is the main scope of work, supported by theoretical implementation in the real enviroment, using expert evaluation methods and a model demonstration using multiagent systems. The benefit is the creation of a completely new approach to public transport area operation, which has not yet been implementated anywhere. The importance and significance are supported by the interest of real transport systems in this way of solution. It is therefore possible that the output will be a relevant basis for the implementation in real operation.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/95400
View/Open
PLNY_TEXT (4.855Mb)
POSUDEK (1.269Mb)
POSUDEK (500.5Kb)
POSUDEK (255.0Kb)
Collections
  • Disertační práce - 16000 [100]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Hodnocení příležitostí dálkové železniční dopravy v České republice 

    Author: Buzák Jan; Supervisor: Janoš Vít; Opponent: Vichta František
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2015-05-31)
    Cílem této diplomové práce je navrhnout a prakticky ověřit způsob hodnocení příležitostí dálkové železniční dopravy v České republice založený na principech a metodách makroskopického dopravního modelování. Na základě ...
  • Systém pro objednání spojů poptávkové dopravy 

    Author: Gabriela Kučerová; Supervisor: Faltus Vladimír; Opponent: Hrdina Lukáš
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-01-07)
    Diplomová práca sa zaoberá analýzou dopytovej dopravy, následnému návrhu a vývoju praktického riešenia v podobe systému pre objednanie spojov linkovej autobusovej dopravy na zavolanie.
  • Využití letounu A-400 pro nákladní přepravu na strategické úrovni v AČR 

    Author: Hrušková Kateřina; Supervisor: Skolilová Petra; Opponent: Hajzler Ota
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-31)
    Práce se zabývá možností nasazení letounu Airbus A-400M v podmínkách Armády České republiky na strategické úrovni. Práce je určena všem zájemcům o problematiku přepravy materiálu letecky ve specifickém prostředí AČR při ...

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV