Zobrazují se záznamy 21-40 z 854

    • Srovnání diegetických a nediegetických navigačních prvků ve virtuální realitě 

      Autor: Roland Fritsch; Vedoucí práce: Radakulan Vojtěch; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato práce se zaměřuje na možnosti diegetické a nediegetické navigace ve virtuální realitě (VR) v kontextu kulturního dědictví. V práci jsou porovnávány různé typy UI a přístupy k navigaci uživatele v počítačových či VR ...
    • Optimalizace portoflia heuristik pro optimalni planovani 

      Autor: Daniel Žampach; Vedoucí práce: Pevný Tomáš; Oponent práce: Trunda Otakar
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Nalezení optimálního řešení plánovacího problému může trvat velmi dlouho. Z tohoto důvodu je potřeba prohledávat stavový prostor problému efektivně. Jednou z osvědčených možností je A* plánovač, jehož účinnost je přímo ...
    • Interaktivní seznámení s vývojem her 

      Autor: Vojtěch Linha; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Tato bakalářská práce představuje interaktivní webovou aplikaci, která uživatele provede procesem vývoje her. Aplikace je navržena pro laickou veřejnost a je doplněna o příklady z české herní scény. Testování s uživateli ...
    • VR pro vyšetření genetické degenerativní oční vady 

      Autor: Jiří Šašek; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Havlík Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)
      V této práci jsem se zabýval problematikou dědičných degenerativních poruch sítnice a využití virtuální reality pro testování úspěšnosti léčby genovou terapií. Nejprve jsem popsal proces fototransdukce, který bývá těmito ...
    • Systém pro evaluaci efektivity technik testování uživatelského rozhraní založených na modelu 

      Autor: Zdeněk David; Vedoucí práce: Daoud Feras Abdul Hadi Mustafa; Oponent práce: Lukáš Ondřej
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce představuje návrh a implementaci systému pro hodnocení účinnosti technik testování uživatelského rozhraní založených na modelech, konkrétně pomocí metody kombinatorického testování (angl. Combinatorial Interaction ...
    • Řešení zobecněných n-hráčových her typu poslední stojící muž s praktickou implementací zjednodušené hry Ultimátní Válečnícy: Kmenový Rachot 

      Autor: Michal Vonášek; Vedoucí práce: Milec David; Oponent práce: Mrkos Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Tato práce se zabývá strategiemi v obecných truelech. V první části rozebírá typy truelů a dosavadní zjištěné informace o nich. Nejprve probírá uniformní truely a následně také jejich zobecnění na gruely. v druhé části pak ...
    • Prořezávání pro výpočet nejlepší odpovědi v extensivních hrách s neúplnou informací 

      Autor: Jan Blahoš; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Klíma Matěj
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Tato práce se zabývá identifikováním a přezkoumáním existujících metod pro výpočet přesné nejlepší odpovědi. Je poskytnut popis a implementace algoritmu přesné nejlepší odpovědi s prořezáváním inspirovaný [ Bos14 ] rozšířený ...
    • Využití metody regularizace odměn ve hrách s neúplnou informací 

      Autor: Tomáš Holeček; Vedoucí práce: Kubíček Ondřej; Oponent práce: Grus Josef
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Regularizace odměn se ukázala jako užitečná technika pro algoritmy posilovaného učení určené k řešení her s neúplnou informací. Jeden takový algoritmus používající tuto techniku je nedávno vyvinutý algoritmus Regularizovaná ...
    • Digitální reprezentace interiérů budov pro osoby se zrakovým postižením 

      Autor: Hanna Hliavitskaya; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Pro osoby se zrakovým postižením (ZP) je výhodné studovat prostředí před jeho návštěvou. Pro tuto skupinu je důležité získat prostorové znalosti, tzv. kognitivní mapu, aby se mohly efektivně a samostatně orientovat. Prvním ...
    • Modulární syntéza pomocí softwaru Pure Data ve VR 

      Autor: Ondřej Pelikán; Vedoucí práce: Slabý Ondřej; Oponent práce: Havlík Tomáš
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Hlavním tématem této práce je integrace Pure Data patchů do virtuální reality pomocí Unreal Enginu a LibPD. Výsledkem je aplikace spustitelná v operačním systému Windows propojeným s platformou Oculus Quest. Uživatel v ...
    • Generování jeskynních systémů 

      Autor: Martin Douda; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Bittner Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)
      Tato bakalářská práce představuje nástroj pro procedurální generování jeskynních systémů za použití algoritmu pro nejkratší cestu, algoritmu Primitive Sweeping, algoritmu Marching Cubes a dalších algoritmů z počítačové ...
    • Tvorba kognitivních map pro zrakově postižené pomocí virtuální reality 

      Autor: Matyáš Kovaľ; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Jedinci se zrakovým postižením potřebují specifické nástroje k získávání prostorových informací o prostředí, ve kterém se potřebují zorientovat, jako jsou například jednotlivá podlaží domů. Tento typ znalostí se kolektivně ...
    • Interaktivní detekce místností 

      Autor: Martin Němec; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Felkel Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)
      Cílem této práce je implementace 2D algoritmu pro detekci místností a vytvoření rozdělení na Buňky a Portály pomocí algoritmu Breaking the Walls. Vstupem jsou samostatné stěny definované jako úsečky, které jsou nejprve ...
    • Webové aplikace běžící na straně klienta pro podporu výuky barevných modelů 

      Autor: Jan Tychtl; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Felkel Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)
      Barvy jsou součástí našeho každodenního života, ale jak vlastně takové barvy vnímáme a jak správně vysvětlit rozdíly mezi nimi? V této bakalářské práci se budu snažit vytvořit webovou aplikaci pro podporu výuky barevných ...
    • Kooperativní plošinová hra pro dva hráče 

      Autor: Daniil Kryvarot; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Sedláček David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)
      Subject of this work was to create a computer game in the genre of a 2D platformer with a multiplayer mode. The goal of the project was to study the principles of game design, state synchronization between players, and the ...
    • Fotografický přístroj z kamery pro počítačové vidění 

      Autor: Tomáš Reinhold; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Čáp Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Tato práce se zaměřuje na návrh a výrobu fotografického přístroje s použitím kamery pro počítačové vidění SVS-VISTEK SHR411CXGE a jednodeskového počítače. Obě zařízení jsou uzavřena do těla vytištěného na 3D tiskárně spolu ...
    • Využití umělé inteligence pro generování obsahu pro rozšířenou realitu 

      Autor: Alena Žižková; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Kukrál Miroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Využití umělé inteligence (AI) , zejména prostřednictvím generativních modelů, se rychle rozvíjí. Tato diplomová práce zkoumá využití generativních modelů při tvorbě digitálního obsahu pro aplikace rozšířené reality (AR). ...
    • Cvičení pro seniory ve VR 

      Autor: Radka Olyšarová; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)
      Zdánlivě drobné nehody, jako jsou zakopnutí či uklouznutí, mohou změnit lidský život. To platí zejména pro starší osoby, protože riziko úrazů způsobených pádem a jejich závažnost se s věkem zvyšuje. V posledních letech se ...
    • Implementace vlakového simulátoru 

      Autor: Ondřej Mašek; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)
      Práce se zabývá návrhem a implemen-tací aplikace pro simulaci jízdy vlakové soupravy po trati s jednoduchou i složi-tější topologií. Součástí je rovněž nástroj pro vytváření tratí odpovídající normám.
    • Nové techniky výběru, manipulace a umístění objektů pro editaci světa ve VR 

      Autor: Dmytro Kadar; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Kučera Michal
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)
      S rostoucí popularitou virtuální reality s tímto typem aplikací pracuje stále více vý-vojářů a designérů. Při vytváření scén ve VR však dochází k problémům. Zatímco scény lze vytvářet na běžném monitoru počítače, jejich ...