katedra počítačové grafiky a interakce: Poslední příspěvky
Zobrazují se záznamy 21-40 z 854
-
Srovnání diegetických a nediegetických navigačních prvků ve virtuální realitě
; Vedoucí práce: Radakulan Vojtěch; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Tato práce se zaměřuje na možnosti diegetické a nediegetické navigace ve virtuální realitě (VR) v kontextu kulturního dědictví. V práci jsou porovnávány různé typy UI a přístupy k navigaci uživatele v počítačových či VR ... -
Optimalizace portoflia heuristik pro optimalni planovani
; Vedoucí práce: Pevný Tomáš; Oponent práce: Trunda Otakar
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Nalezení optimálního řešení plánovacího problému může trvat velmi dlouho. Z tohoto důvodu je potřeba prohledávat stavový prostor problému efektivně. Jednou z osvědčených možností je A* plánovač, jehož účinnost je přímo ... -
Interaktivní seznámení s vývojem her
; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Tato bakalářská práce představuje interaktivní webovou aplikaci, která uživatele provede procesem vývoje her. Aplikace je navržena pro laickou veřejnost a je doplněna o příklady z české herní scény. Testování s uživateli ... -
VR pro vyšetření genetické degenerativní oční vady
; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Havlík Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)V této práci jsem se zabýval problematikou dědičných degenerativních poruch sítnice a využití virtuální reality pro testování úspěšnosti léčby genovou terapií. Nejprve jsem popsal proces fototransdukce, který bývá těmito ... -
Systém pro evaluaci efektivity technik testování uživatelského rozhraní založených na modelu
; Vedoucí práce: Daoud Feras Abdul Hadi Mustafa; Oponent práce: Lukáš Ondřej
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Tato práce představuje návrh a implementaci systému pro hodnocení účinnosti technik testování uživatelského rozhraní založených na modelech, konkrétně pomocí metody kombinatorického testování (angl. Combinatorial Interaction ... -
Řešení zobecněných n-hráčových her typu poslední stojící muž s praktickou implementací zjednodušené hry Ultimátní Válečnícy: Kmenový Rachot
; Vedoucí práce: Milec David; Oponent práce: Mrkos Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Tato práce se zabývá strategiemi v obecných truelech. V první části rozebírá typy truelů a dosavadní zjištěné informace o nich. Nejprve probírá uniformní truely a následně také jejich zobecnění na gruely. v druhé části pak ... -
Prořezávání pro výpočet nejlepší odpovědi v extensivních hrách s neúplnou informací
; Vedoucí práce: Bošanský Branislav; Oponent práce: Klíma Matěj
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Tato práce se zabývá identifikováním a přezkoumáním existujících metod pro výpočet přesné nejlepší odpovědi. Je poskytnut popis a implementace algoritmu přesné nejlepší odpovědi s prořezáváním inspirovaný [ Bos14 ] rozšířený ... -
Využití metody regularizace odměn ve hrách s neúplnou informací
; Vedoucí práce: Kubíček Ondřej; Oponent práce: Grus Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Regularizace odměn se ukázala jako užitečná technika pro algoritmy posilovaného učení určené k řešení her s neúplnou informací. Jeden takový algoritmus používající tuto techniku je nedávno vyvinutý algoritmus Regularizovaná ... -
Digitální reprezentace interiérů budov pro osoby se zrakovým postižením
; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Míkovec Zdeněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Pro osoby se zrakovým postižením (ZP) je výhodné studovat prostředí před jeho návštěvou. Pro tuto skupinu je důležité získat prostorové znalosti, tzv. kognitivní mapu, aby se mohly efektivně a samostatně orientovat. Prvním ... -
Modulární syntéza pomocí softwaru Pure Data ve VR
; Vedoucí práce: Slabý Ondřej; Oponent práce: Havlík Tomáš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Hlavním tématem této práce je integrace Pure Data patchů do virtuální reality pomocí Unreal Enginu a LibPD. Výsledkem je aplikace spustitelná v operačním systému Windows propojeným s platformou Oculus Quest. Uživatel v ... -
Generování jeskynních systémů
; Vedoucí práce: Sloup Jaroslav; Oponent práce: Bittner Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Tato bakalářská práce představuje nástroj pro procedurální generování jeskynních systémů za použití algoritmu pro nejkratší cestu, algoritmu Primitive Sweeping, algoritmu Marching Cubes a dalších algoritmů z počítačové ... -
Tvorba kognitivních map pro zrakově postižené pomocí virtuální reality
; Vedoucí práce: Macík Miroslav; Oponent práce: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Jedinci se zrakovým postižením potřebují specifické nástroje k získávání prostorových informací o prostředí, ve kterém se potřebují zorientovat, jako jsou například jednotlivá podlaží domů. Tento typ znalostí se kolektivně ... -
Interaktivní detekce místností
; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Felkel Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-04)Cílem této práce je implementace 2D algoritmu pro detekci místností a vytvoření rozdělení na Buňky a Portály pomocí algoritmu Breaking the Walls. Vstupem jsou samostatné stěny definované jako úsečky, které jsou nejprve ... -
Webové aplikace běžící na straně klienta pro podporu výuky barevných modelů
; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Felkel Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Barvy jsou součástí našeho každodenního života, ale jak vlastně takové barvy vnímáme a jak správně vysvětlit rozdíly mezi nimi? V této bakalářské práci se budu snažit vytvořit webovou aplikaci pro podporu výuky barevných ... -
Kooperativní plošinová hra pro dva hráče
; Vedoucí práce: Čmolík Ladislav; Oponent práce: Sedláček David
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-11)Subject of this work was to create a computer game in the genre of a 2D platformer with a multiplayer mode. The goal of the project was to study the principles of game design, state synchronization between players, and the ... -
Fotografický přístroj z kamery pro počítačové vidění
; Vedoucí práce: Havran Vlastimil; Oponent práce: Čáp Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Tato práce se zaměřuje na návrh a výrobu fotografického přístroje s použitím kamery pro počítačové vidění SVS-VISTEK SHR411CXGE a jednodeskového počítače. Obě zařízení jsou uzavřena do těla vytištěného na 3D tiskárně spolu ... -
Využití umělé inteligence pro generování obsahu pro rozšířenou realitu
; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Kukrál Miroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Využití umělé inteligence (AI) , zejména prostřednictvím generativních modelů, se rychle rozvíjí. Tato diplomová práce zkoumá využití generativních modelů při tvorbě digitálního obsahu pro aplikace rozšířené reality (AR). ... -
Cvičení pro seniory ve VR
; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Žákovská Uršula
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-12)Zdánlivě drobné nehody, jako jsou zakopnutí či uklouznutí, mohou změnit lidský život. To platí zejména pro starší osoby, protože riziko úrazů způsobených pádem a jejich závažnost se s věkem zvyšuje. V posledních letech se ... -
Implementace vlakového simulátoru
; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-06)Práce se zabývá návrhem a implemen-tací aplikace pro simulaci jízdy vlakové soupravy po trati s jednoduchou i složi-tější topologií. Součástí je rovněž nástroj pro vytváření tratí odpovídající normám. -
Nové techniky výběru, manipulace a umístění objektů pro editaci světa ve VR
; Vedoucí práce: Žákovská Uršula; Oponent práce: Kučera Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-31)S rostoucí popularitou virtuální reality s tímto typem aplikací pracuje stále více vý-vojářů a designérů. Při vytváření scén ve VR však dochází k problémům. Zatímco scény lze vytvářet na běžném monitoru počítače, jejich ...