Interaktivní detekce místností
Interactive Room Detection
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Martin Němec
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Felkel Petr
Studijní obor
Počítačová grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je implementace 2D algoritmu pro detekci místností a vytvoření rozdělení na Buňky a Portály pomocí algoritmu Breaking the Walls. Vstupem jsou samostatné stěny definované jako úsečky, které jsou nejprve zpracovány do datové struktury half-edge. Z této struktury je následně vytvořeno konečné rozdělení na Buňky a Portály. Nakonec jsou pro každou místnost vygenerovány potenciálně viditelné množiny. Důležitou součástí algoritmu je také možnost lokální změny bez nutnosti přestavby celé datové struktury. V rámci Unity engine byl implementován prototyp umožňující snadnou manipulaci a tvorbu scén, stejně jako kontrolu nad různými kroky a hodnotami algoritmu či vizualizací potencionálně viditelných množin. Tento prototyp funguje jak v Unity editoru, tak i ve samostatné verzi. The aim of this thesis is an implementation of an 2D algorithm for room detection as well as creation of a Cells and Portals partition using the Breaking the Walls algorithm. The input consisting of separate walls defined as line segments is first processed into a half-edge data structure from which the resulting Cells and Portals partition is created. Finally, potentially visible sets are generated for each room. An important part of the algorithm is also the ability to locally update the partition without having to rebuild the whole data structure. Using Unity engine, a prototype has been implemented, allowing for easy manipulation and creation of the scenes, as well as control over different steps and values of the algorithm or visualisation of the potentially visible sets. This prototype works both in the Unity editor and in the standalone version.
Kolekce
- Diplomové práce - 13139 [413]