• Energeticky efektivní řízení kolejových vozidel 

      Autor: Vít Fanta; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Pachner Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-20)
      Cílem této práce je představit problém optimálního řízení vlaku a implementovat open-source softwarový balíček, pomocí něhož je jej možno řešit. Řešením je rychlostní profil, který bere v úvahu trakční limity vlaku, celkový ...
    • Inteligentní termostat využívající metod umělé inteligence 

      Autor: Procházka Martin; Vedoucí práce: Havlena Vladimír; Oponent práce: Pachner Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-06-14)
      Tato práce používá zpětnovazební učení, konkrétně Q-learning, k vytvoření algoritmu pro inteligentní termostat. Algoritmus je schopen nalézt optimální regulátor pouze na základě poskytnutých dat. Data, která jsou k dispozici ...
    • Odhadování decelerace vozidla fúzí měření z akcelerometru a odometrie 

      Autor: Matouš Vondrášek; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Pachner Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Tato práce se zabývá odhadem decelerace vozidla. Toho je dosaženo fúzí měření z akcelerometru a odometrie. Měření z odometrie je nejprve zpracováno na rychlost. K potlačení šumu a samotné fúzi následně poslouží komplementární ...
    • Odhadování sklonu vozovky multisenzorickou fúzí na palubě vozidla 

      Autor: Radek Chládek; Vedoucí práce: Hurák Zdeněk; Oponent práce: Pachner Daniel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Tato bakalářská práce se zaměřuje na odhad sklonu vozovky na základě multisenzorické fúze na palubě kolejového vozidla. Znalost sklonu vozovky se ukazuje být kritickou informací pro vývoj antikolizních systémů, a to zejména ...