Browsing katedra kybernetiky by Author "Schaefer Martin"
Now showing items 1-14 of 14
-
Algoritmus s kompromisem mezi kvalitou a časem běhu v útočném grafu pro bezpečnost sítě
Author: Babayeva Elnaz; Supervisor: Durkota Karel; Opponent: Schaefer Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-26)Hledání optimální strategii v útočném grafu je považována za NP těžkou úlohu. Correlated Stackelberg Equilibrium (CSE) aproximuje Strong Stackelberg Equilibrium (SSE), který hledá optimální strategie pro dva hráče, obránce ... -
Algoritmy pro vyhýbání se kolizím silničních vozidel
Author: Kubeša David; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Košnar Karel
Adaptivní tempomaty (Autonomous Cruise Control - ACC) jsou již široce rozšířené v au- tomobilovém průmyslu. Umožnují udržovat vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozidly. Tento koncept se již dobře osvědčil na dálnicích ... -
Kooperativní formace na dálnici
Author: Borovec Ondřej; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Saska Martin
Tato bakalářská práce se věnuje výhodám a efektu formací na dálniční dopravu jak v obecném pojetí, tak i pro strukturu dopravy České republiky. Byly prostudovány a detailněji popsány tři přístupy ke kooperaci vozidel ve ... -
Modely poptávky po nabíjení pro elektrifikaci flotil
Author: Mária Cvečková; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Jindra Vojtěch
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-26)Jedním z důsledků ochrany přírody je elektrifikace vozidel. Elektrická vozidla nahrazují vozidla se spalovacími motory v rámci firemního vozového parku. Společnosti pak musí navrhnout svou nabíjecí infrastrukturu. Tato ... -
Multi-agentní plánování tras vlaků s poruchami
Author: Filip Rýzner; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Pěnička Robert
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)V této práci představíme a formalizujeme problém multi-agentního hledání cest pro vlaky (MAPF-T), což je zobecnění MAPF, kde agenti trpí poruchami imobilizujícími je po náhodný počet časových kroků, mají různé rychlosti ... -
Nástroj pro podporu rozhodování při elektrifikaci vozového parku
Author: Vít Šenfeld; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Rigaki Maria
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-26)S rozšiřováním elektromobility narůstající počet lidí a firem zvažuje, že nahradí své současné konvenční automobily elektromobilem. Tito potenciální uživatelé potřebují zjistit, zda lze uspokojit jejich současné jízdní ... -
Optimalizace nabíjecích kapacit pro elektromobily
Author: Vojtěch Jeřábek; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Konečný Jaromír
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-27)Elektrická vozidla se stávají součástí velkých flotil firemních vozidel. Stále častěji jsou do firemních areálů instalovány nabíjecí stanice. Tato bakalářská práce se zabývá využitím historických dat firemní flotily pro ... -
Optimální rozmístění nabíjecích bodů pro firemní flotily
Author: Jan Neumann; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Bošanský Branislav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)V posledních letech se elektrická vozidla stala významnou alternativou k tradičním dopravním prostředkům využívajícím spalovací motor. Navzdory tomu, osvojení elektromobility širokou veřejností stále čelí výzvám, spjatým ... -
Použití iterativního double-oracle algoritmu pro řešení zjednodušené varianty pokru
Author: Münch Martin; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Schaefer Martin
Poker je jednou z populárních domén teorie her, která se často ve zjednodušené formě využívá pro porovnávání a evaluaci algoritmů. V této práci používáme sequence-form double-oracle algoritmus, což je obecný iterativní ... -
Prioritizované plánování pro kooperativní vozidla
Author: Vavřinec Matěj; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Čáp Michal
Moderní automobily jsou vybavovány technologií umožňující částečnou automati- zaci řízení. Očekává se, že autonomní vozidla v blízké budoucnosti plně převezmou řízení od lidí. Tato bakalářská práce se věnuje úpravě a ... -
Real-time predikce zpoždění vozů hromadné dopravy
Author: Emmanuil Vaganov; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Vojtěch Jindra
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-02)Autobusy jsou jedním z nejpoužívanějších dopravních prostředků v Praze a spolehlivost veřejné dopravy je pro cestující jedním z nejpodstatnějších faktorů. Informace o očekávaném zpoždění umožňují lidem lépe plánovat cestu. ... -
Vyhýbání se v dálničním provozu
Author: Schaefer Martin; Supervisor: Vokřínek Jiří; Opponent: Kulich Miroslav
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2014-01-30) -
Využití rychlé aproximace funkcí v heuristickém algoritmu iterace hodnot
Author: Jakub Brož; Supervisor: Bošanský Branislav; Opponent: Schaefer Martin
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-07)Řada bezpečnostních problémů, jako jsou pronásledovací hry nebo hlídkovací hry, lze modelovat jako jednostranné, částečně pozorovatelné stochastické hry (OS-POSG). V těchto problémech proti sobě soupeří dvě strany, ale ... -
Zjednodušení silničního grafu pro výpočet nejlevnějších toků
Author: Daria Lebedeva; Supervisor: Schaefer Martin; Opponent: Otáhal Marek
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-06)V této práci se zaměřujeme na problém výpočtu nejlevnějších toků jako na klíčový problém pro řízení dopravního provozu. Tento problém se řeší pravidelně během dne, tj. nejde o nalezení řešení jednou, ale o dlouhodobý proces, ...