• 1D Model of Roots-type Supercharger 

      Autor: Pavel Brynych; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-03-22)
      This thesis describes 1-D model of a Roots-type supercharger. The model is based on comprehensive 3-D geometrical analysis of the supercharger components using 3-D CAD software. 1-D unsteady model of irreversible changes ...
    • A 1-D Unsteady Model of a Twin Scroll Radial Centripetal Turbine for Turbocharging Optimization 

      Autor: Žák Zdeněk; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Pohořelský Luděk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-28)
      The thesis describes the development of methodology, which utilizes the map-less approach in simulation of a radial centripetal turbine with twin scroll. The steady flow turbine maps are not utilized during the entire ...
    • An Exploration of the Potential of Wave Rotors 

      Autor: Pohořelský Luděk; Vedoucí práce: Macek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-06-06)
    • Hybrid Vehicle Powertrain with Range Extender 

      Autor: Ivaylo Brankov; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-07-28)
      The doctoral thesis examines issues related to range extender units for hybrid vehicle powertrains. In particular, it is focused on the internal combustion engines utilised in these units and their design. Since battery ...
    • Phenomenological Combustion Modeling for Optimization of Large 2-stroke Marine Engines under both Diesel and Dual Fuel Operating Conditions 

      Autor: Černík Filip; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-28)
      Phenomenological simulation methodology for combustion modeling of both liquid and gaseous fuels for large low speed 2-stroke marine engines is developed and validated within the present study. The work incorporates modeling ...
    • Využití virtuálního motoru pro optimalizace přechodových režiimů přeplňovaných motorů 

      Autor: Doleček Vít; Vedoucí práce: Macek Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum., 2012-07-24)